پرسش و پاسخ
 
* پرسش   HyperLink HyperLink
 
 
     
   
     
   
عنوان پرسش: فرقه های شیخیه و کشفیه
شرح پرسش: اگر کسی از افکار و عقائد این فرقه ها میداند برای ما و دوستان هم اینجا کامنت بزارد
آخه من درباره این فرقه ها خیلی چیزهای عجیبی شنیدم
میگن تو ایران هم هستند
فایل مرتبط: - - -
لینک مرتبط: - - -
وضعیت سوال: در انتظار پاسخ
 
 
گروه تخصصی: همه موارد زمان ثبت سوال: پنجشنبه، 11 مهر 1392 - 11:44:34 تعداد بازدید: 533 تعداد پاسخ: 18
 
     
 
* پاسخ جدید  
 
 
     
 


 
     
 
پاسخ:  
   
فایل مرتبط: (حد اکثر 4 مگابایت)
لینک مرتبط:
 
 
پیام مدیریت در خصوص درج پاسخها

 
     
 
* مشخصات متخصص جدیدترین  -  قدیمی ترین  - امتیاز
 
 
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدی کلانکی
س، 18/02/97 - 14:41
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
بعد از او مهمترین شاگرد او سید کاظم رشتی ---که باب و بها در نزد او شاگردی می کردن--- بود که در یزد با شیخ اشنا شد که قبل از رفتن شیخ به مکه سید رشتی را جانشین خود اعلام کرد و در مکه جان سپرد پس سید رشتی جانشین رسمی وی گشت و امور شیخیان را در دست گرفت
سید رشتی جانشینی برای خود انتخاب نکرد زیرا می گفت که ظهور امام زمان نزدیک است و پس از او معلوم نشد که رکن رابع (که بعدا راجع بهش صحبت می شه) چه کسی است و جانشینی هم نداشت که بعد از او چهار نفر که یکی از آنها علی محمد شیرازی بود خود را جانشین وی معرفی کردند
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدی کلانکی
ج، 14/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
همین فرقه باعث پیدایش بهاییت شد
ان شاء الله در ادامه کملا به این بحث می پردازم
به علت تحقیق کاملی که دباره بهاییت داشنم تا حدود زیادی با این فرقه آشناییت دارم
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدی کلانکی
س، 11/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
در اوایل قزن سیزدهم در عراق به عنوان یک سنی متولد شد و بعد از مدتی در 20 سالگی شیعه دوازده امامی شد و و در محضر بزرگان نجف تعلیم کرد بعد از مدتی به اخباریون پیوست(اخباریون تفسیر روایت را مجاز نمی دانستند) وی وقتی به ایران آمد محمدتقی برغانی شهید ثالث----- که بدست بابیان کشته شد--- به خاطر نظرش درباره معاد روحانی و نه جسمانی تکفیرش را صادر کرد و برای همین به عراق رفت
او خود را عالم به هر علمی می دانست و در صحبت هایش آیه هایی از قرآن را با احادیث و اشعار و حرفهای فلسفی و کیمیا مخلوط می کرد و برای همین به دل مردم می نشست
یکی از اشتباهات او این بود که در مقابل هیچ سوالی سکوت نمی کرد و جواب می داد حتی اگر حرف های نامربوط به سوال بود و برای همین مشکلاتش را به راختی توسط عالمان نمایان می شد
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدی کلانکی
د، 10/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
رشتی نیز خود را شیعه دوازده امامی معرفی می کرد و اعتقاداتی همانند شیخ و نوشته های محملی مانند شیخ داشت
وی عقاید شیخیه را سامان بخشید
وی شناسایی دین را برپایه چهار چیز بیان می کرد:خدا، پیغمبر، امام و باب امام و یا همان رکن رابع و چون دسترسی به سه تای اول غیر ممکن است پس باید دنبال باب امام زمان بود و یا همان شیعه خالص بود
در رساله ای به نام خطبه طنجیه که به دروغ به امام علی (ع) نسبت داده شده درباره ملائکه آسمان می گوید:
روسای ملائکه در هر آسمان معلومند.فلکه اول ملائکه کلی آن اسماعیل است. فلک دوم سیخائیل سیمون شمعونن و عطیائیل است. فلک سوم سید یائیل و زهر یائیل. فلک چهارم صاصائیا کلیائیل و رقیائیل و ... ))) و همین گونه بیش از هفتاد اسم نام می برد
سید رشتی در مجموعه الرسایل می نویسد: علت برودت و رطوبت زمین ماه است
سید رشتی شیخ احسائی را به والاترین حرف ها می ستایئ و او را صاحب تمام اسرار وعلمهای الهی و زمینی می داندو او را مظهر اسم آسمانی حضرت محمد (ص) می داند و در اخر او را همان شیعه خالص معرفی می کند
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدی کلانکی
د، 10/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
در استنتاج احکام در کل می توان علما را به دو دسته اصولیین و اخباریین تقسیم کرد
اصولیین با نوشتن کتابیاز تکامل در کاربرد عقل در استخراج احکام از متون مذهبی صحبت می کنند اما اخباریین(مثل شیخیه ها) برای اجتناب از به کارگیری عقل ، برای مقابله با متحجر بودن آنها «رکن رابع» را ابداع کردند که اداعای ارتباط مستقیم با معصومین را داشتند و از این طریق ادعا می کردند از طریق مکاشفه و خوابو اینگونه کارها هر زمان که بخواهند احکام را از معصومین می گیرند و نیازی به تفسیر نیست
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مصطفی مهندس
ی، 09/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
"شیخیه" فرقه‏ای است که مؤسس آن شیخ احمد احسائی است.
شیخ احمد در سال 1166 ق، در احساء متولد گردید و در سال 1186 به کربلا رفت و از محضر علمای شیعه استفاده نمود. او در سفر خود به ایران به منظور زیارت امام رضا (ع) در یزد ساکن گردید و چندی بعد به دعوت فتحعلی شاه به تهران رفت و سپس به دعوت محمد علی میرزا در کرمانشاهان مسکن گزید و بعد از مرگ محمد علی میرزا به قزوین رفت. در آن جا بود که به خاطر ابراز برخی عقاید، مورد تکفیر علمای شیعه قرار گرفت و به ناچار ایران را به قصد عراق و آن را جا به قصد موطن خود ترک کرد و در همین سفر در نزدیکی مدینه از دنیا رفت و در قبرستان بقیع دفن گردید.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدی کلانکی
ج، 07/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
سید رشتی در تفسیر حدیث انا مدینه العلم اینگونه می گوید:
شهر دانش را شهری پنداشته که در آسمان قرار دارد (چقدر احمقانه) و امامان شیعه در ان زندگی می کنندسپس می گوید بسیار وسیع است اما 22 محله آن را با اسامی عجیب نام می برد
مثلا محله 22 نبران نام دارددر زیر بحر است که تدبیر کننده جهان پایین است که دارای 360 کوچه است که اسامی آن را ذکر می کند که اینجا جای آن نیست
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
2
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدی کلانکی
ج، 07/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
همانطور که گفتم هیچ سوالی را بی جواب رها نمی کرد وبرای همین محمل گویی های فراوانی در کتاب قطیفیه دارد مثل:
مثلا او در مورد مخل زندگی امام زمان می گوید:
اقلیم هشتم (او زمین را هفت اقلیم می دانست و اقلیم هشتم را جایی بیرون از کره زمین می دانست) عالمی است به نام هور قلیاء("شیخ" می‌گوید: «هورقلیا به معناى ملک دیگر است، که حد وسط بین عالم دنیا و ملکوت بوده، و در اقلیم هشتم قرار دارد، و داراى افلاک و کواکبى مخصوص به خود است، که به آن‌ها جابلقا و جابلصا می‌گویند) در این عالم دو شهر به نام جابلقا و جابلصا وجود دارد که در مشرق و مغرب دیده می شوند. چهارنهر در این عالم است به حوضی می ریزند برای شنیدن صدای ریزش ابها باید با دو انگشت گوشهای خود را محکم بگیری و آنگاه صدای مخصوصی خواهی شنید که آن همان صداست. مردم این شهر به زبانهای گوناگون با هم صحبت می کنندو در آسمانها به هم می رسند با هم صحبت می کنند و اگر نیمه های شب در مکانی خلوت و بدون سروصدایی بایستی صدای وزوزی می شنوی که همان صدای صحبت مردم جابلقا و جابلصا می باشد
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مصطفی مهندس
پ، 06/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
نقل قول از: مهدی کلانکی (1392/02/16 - 15:02):
وی امام زمان (ع) را از مردمان همین شهر دانسته در خالی که عموم علما محل زندگی حضرت را در میان مردم می دانند
بیشتر صحتهای خود را مربوط به خوابهایی می داند که از امامان (ع) دیده است و هیچ وقت عقاید خود را صریخ و روشن بیان نمی کرد


قابل تامل !!!
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
2
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مصطفی مهندس
پ، 06/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
از اعتقاد منحرف و ملحد این فرقه ضد قران :
********
1. ائمه علل اربعه (چهارگانه) عالم می‏باشند.
2. معرفت رکن رابع (که همانا شیوخ و بزرگان شیخیه می‏باشند) در کنار معرفت خدا و پیامبران و ائمه به عنوان اصول دین شمرده می‏شوند.
3. قرآن کلام نبی (ص) است.
4. امام عصر (ع) در عالمی روحانی که غیر از این عالم مادی است، زندگی می‏کند.
5. رکن رابع، نایب خاص امام عصر (ع) است و او هم از این مقام برخوردار است و... .
نکته حائز اهمیت این است که: این اعتقادات زمینه را برای زایش فرقه‏ ی کشفیه و در ادامه‏ ی آن، پیدایش بابیه و بهاییه فراهم کرد و کار به جایی رسید که عده‏ای به رکن بودن خود بسنده نکنند و ادعای مهدویت و در نهایت ادعای الوهیت نمایند.

اخه یکی نیست بگه شما که ادعای دی دارین چرا قران کلام خدا را قبول ندارین و اون رو کلام نبی اکرم میدانید ؟!!!!!!!
در حالی که در همان قران میفرماید نبی اکرم امی و بی سواد بوده
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدی کلانکی
چ، 05/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
(البته این را باید گفت که بیشتر افکار خود را از شیخ اشراق گرفته است اما در تفسیر ان کم آورده و از خود چیز گذاشته به اشتباه)
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدی کلانکی
س، 04/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
این رو یادم رفت که بگم شیخ در زمان فتخعلی شاه در دربار او بود
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
2
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدی کلانکی
ش، 01/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
به جز عقایدشان در مورد نوابه اختلافاتی با شیعه دوازده امامی دارند
به عقیده شیعیان معاد جسمانی است امام شیخیه آن را روحانی می داند
اصل عدالت را از اصول دین جدا بیرون می گذارد ((البته از نظر شیعه عدالت هم یکی از صفات خداست و تبعیضی در میان صفات قایل نیستند اما چون عده ای اعتقاد به عدالت خدا ندارند برای اعلام موضع شیعه آن را جز اصول دین قرار داده اند
و
..
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
2
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدی کلانکی
ش، 01/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
وی امام زمان (ع) را از مردمان همین شهر دانسته در خالی که عموم علما محل زندگی حضرت را در میان مردم می دانند
بیشتر صحتهای خود را مربوط به خوابهایی می داند که از امامان (ع) دیده است و هیچ وقت عقاید خود را صریخ و روشن بیان نمی کرد
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مصطفی مهندس
پ، 30/01/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
نقل قول از: مهدی کلانکی (1392/26/13 - 15:26):
همین فرقه باعث پیدایش بهاییت شد
ان شاء الله در ادامه کملا به این بحث می پردازم
به علت تحقیق کاملی که دباره بهاییت داشنم تا حدود زیادی با این فرقه آشناییت دارم


سلام بر شما
ما هم منتظر کامنت های خوب شما در افشاگری این مذاهب ساختگی هستیم
ممنو
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -


 
     
کلیه حقوق متعلق به مرجع متخصصین ایران می باشد.
Protected under Iranian Copyright laws - (C) 1999-2019 irexperts.ir - Privacy Policy (in Persian)