پرسش و پاسخ
 
* پرسش   HyperLink HyperLink
 
 
     
   
     
   
عنوان پرسش: در وصف علي عليه السلام
شرح پرسش: نظر به نام گروه(يا علي مدد)، از دوستان عزيز استدعا دارد آنچه در وصف علي عليه السلام در نظر دارند در اين تاپيك كامنت نمايند...
فایل مرتبط: - - -
لینک مرتبط: - - -
وضعیت سوال: در انتظار پاسخ
 
 
گروه تخصصی: همه موارد زمان ثبت سوال: دوشنبه، 10 آذر 1393 - 08:54:26 تعداد بازدید: 1923 تعداد پاسخ: 291
 
     
 
* پاسخ جدید  
 
 
     
 


 
     
 
پاسخ:  
   
فایل مرتبط: (حد اکثر 4 مگابایت)
لینک مرتبط:
 
 
پیام مدیریت در خصوص درج پاسخها

 
     
 
* مشخصات متخصص جدیدترین  -  قدیمی ترین  - امتیاز
 
 
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

انیتا عبدالهی
ی، 26/05/99 - 22:54
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
روزی شعار کُلِ جهان می شود علی
طبق حدیث امام زمان می شود علی

وقتی که اشهدش بشود مرز شیعگی
باور کنید کُلِ اذان می شود علی


یاعلی...
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

میم الف
س، 21/05/99 - 10:04
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
جنگ تاریخی با فساد

بسیار ساده است که دنیا ما با هزاران دعوای تاریخی مال و منال و زمین و خانه و جواهر به پستی رنگ باخته است.

دعوایی که بیشترین هزینه فعالیت پیامبران الهی شد

و در این میان جایگاه پرستی و مال دوستی خیلی ها را خفه کرد و مانند طاعون شرافت انسانی را به اسارت گرفت

عوارض این دنیا دوستی چیزی نبود جز سیل عظیمی از رشوه ها و غارت ها و چنگ زدن به اموال مردمان...

اغراق آمیز نیست که تاریخ حضور انسان در دنیا را عرصه "صلاح و فساد اقتصادی "بنامیم وجا پای هر عامل رویداد و جریان تاریخی را درثروت و قدرت جست وجو کنیم.

انقلاب ها و نهضت ها بر اثر تنگنای معیشت و فشار غیر قابل تحمل اقتصادی به پا شدند تا بکوشند و فاصله طبقاتی که جان مردم محروم را به لب رسانده بود را احیا کنند

و عده ای دست از جان شستند تا دیگر سیری ظالم و گرسنگی حقارت بار مظلوم را نبینند.

این شیوه گروهی طماع ثروت اندوزباعث گسترش فساد و اختلاس و دزدی و پولشویی شدکه به پایین کشیدن پرچم طمع ورزان"شجاعت" و "فریاد عدالت خواهی" از دنیای زرو زور قصه های جوانمردی زن و مردان جهان شد.

از نظر قرآن افزایش ثروت و مال یک امر ارزشی نیست، مگر آنکه در راستای آفرینش و اهداف مقدس اسلامی و اعمال صالح باشد؛ از همین رو مال اندوزی در اسلام ممنوع بوده و از آن نهی شده است؛ برخى افراد به دنبال جمع مال و شمارش آن هستند. الذی جمع مالا و عدده (همزه-2) بویژه که استغنای مال موجب "طغیان" آدمی و غرور و دوری از آخرت اندیشی می‌شود.(کهف، آیات 34 تا 36؛ تکاثر، آیات 1 و 2؛ توبه، آیه 34)

در ایران اسلامی هم هنوز که هنوزه "هیولای فساد اقتصادی" زنجیر بریده در جامعه می تازد مسخ شدگان ثروت و سرمایه گاهی با لباس های کاملا "خودی" توجیه می سازندو قانون و تبصره دور می زنند و یا راه نفوذ به آن را جستجو می کنند .

جنگ تاریخی که همه عمر بشریت آن را لمس کرده است هنوز هم پا برجاست و تنها باآرام جمهوری اسلامی ایران نمی توان با فساد اقتصادی مبارزه کرد باید پای میدان بود و در شبیخون های آن مردم محروم را بی پناه نگذاشت .

این داستان اقتصاد و فسادش عجب داستان پر پیچ وخمی است وعجب که در مقابل هزار ترفند و چاره جویی و پرهیزکاری های بزرگ و حضورمردم هر آن در لباسی جدید ظهور می کند و گویی هیچگاه از پای نمی نشیند و بی شک تکرار اسم تحریم های اقتصادی دشمنان تنها سهم اندکی از سونامی دامنگیر آن را نشان می دهد.

و تنها زنگ خطر کارگزاران کاهش "اعتماد افکار عمومی" است که ماحصل انحصار، تعارض منافع، ساختار اقتصادی رانت‌زا، عدم پاسخگویی و عدم شفافیت، محدودیت رسانه‌ها در حوزه پیگیری مفاسد اقتصادی است

محال نیست، ولی سخت و پیچیده و حساس و ظریف و زمانبرو حتی خطرآساست مبارزه با فساد اقتصادی! حتی در حکومت اسلامی!!

برای خشکاندن علف های هرز ریشه های فساد کار بسیار است و تحت هیچ شرایطی نباید از آن غافل شد که اصلاح ساختار نظام اداری و اقتصادی، اصلاح قوانین، آزادی و مصونیت مطبوعات در ارائه گزارش و افشاگری فساد اداری و اقتصادی، شفافیت و رقابت در واگذاری شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی، اصلاحات نهادی برای افزایش شفافیت و پاسخگویی، استقرار کامل دولت الکترونیک، تشدید اقدامات نظارتی، قاطعیت در برخورد با مفسدین اقتصادی، مردمی شدن مبارزه با فساد و حمایت از افشا کنندگان فساد و…همه می‌تواند به صورت ادامه دار و قاطع به خشکیدن ریشه‌های فساد کمک می کند.

اگر چه اخبار داغ فساد و رانت خواری اعتماد عمومی را می سوزاند، اخلاق عمومی را ویران می‌کند، "گناه" را عادی می‌نماید، سرمایه اجتماعی را می‌کاهد اما در عین حال آگاهی مردم از این اخبار موجب افشای معاملات پشت پرده افراد و گروه‌های صاحب نفوذ و ایجاد محدودیت و فشار بر آنها در عقب‌نشینی از مواضع ناحق‌شان می‌شود. "سد محکمی "در برابر ظهور، تشدید و توسعه‌طلبی رانتی در جامعه می‌شود.

پس تنها اسم حکومت دینی مصونیت ساز از هیولای فساد اقتصادی نیست چرا که تجربه تاریخی دوران حکومت چهار سال و نه ماه امیرالمؤمنین علیه السلام شاهد کار است دوران مبارزه با فرهنگ اشرافیگری جاهلیت که بعد از رحلت پیامبر اسلام دوباره به جامعه برگشته بود. امام علی با تمام وجود و بدون ملاحظه روشهای معمول گذشته، با قاطعیت و صراحت، جلوی تمام غارتگران بیت المال ایستاد و عدالت را تحقق بخشید، هر چند خود "شهید عدالت" شد. امام در این مبارزه اهل زد و بندهای سیاسی- اقتصادی پشت پرده نبود «وَ لا تُخالِطوُنی بِالمُصانِعَة - با من با ساخت و پاخت و تبانی معاشرت نکنید»( خطبه 216)
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
http://dayeremina.blog.ir
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

انیتا عبدالهی
ش، 21/04/99 - 22:13
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
واقعا ناراحت کننده بود ...

روحشون شاد و قرین رحمت الهی ...
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

انیتا عبدالهی
ش، 10/03/99 - 22:32
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
نقل قول از: محمد زند خانه شهری (1399/29/06 - 06:29):
سلام
امیدوار م حال و احوال همه متخصصین گرامی خوب باشه
متاسفانه جناب رحیمیان به حالت اغما در ای سی یو بستری هستند.
التماس دعا داریم.


با آرزوی سلامتی و بهبودی هر چه سریعتر برای ایشون ...

سلامت و تندرست باشید.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

محمد زند خانه شهری
س، 06/03/99 - 06:29
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
سلام
امیدوارم حال و احوال همه متخصصین گرامی خوب باشه
متاسفانه جناب رحیمیان به حالت اغما در ای سی یو بستری هستند.
التماس دعا داریم.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

میم الف
د، 29/02/99 - 11:13
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
ریشه مظلومیت امیرالمؤمنین(علیه السلام) جهل مردم است.
زیرا مردم اسلام، پیامبر و سیره ایشان را به‌خوبی نمی‌شناسند.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

محمد زند خانه شهری
س، 06/12/98 - 20:09
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان
یه خواهشی ازتون دارم
لطفا برای سلامتی جناب رحیمیان دعا بفرمائید.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
3
امتیاز پاسخ
[imgExp]

رزرو 338619
ج، 29/09/98 - 19:31
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
به گردون ابرش از رحمت برآمد از دل دریا

که دریا شد از آن صحرا، که صحرا شد از آن دریا

زبان بگشود سوسن چون بشیر از مژده یوسف

زحسرت چشم نرگس همچنان یعقوب شد بینا

علیُ عالیُ اعلا، ولیُ والیُ والا

وصی سید بطحا،به حکمش جمله مافیها

حدیثی خاطرم آید که می فرمود پیغمبر

به اصحابش شب معراج سِر لیله الاسرا

به طاق آسمان چهارمین دیدم من از رحمت

هزاران مسجدی اندر درون مسجد الاقصی

به هر مسجد هزاران طاق، بر هر طاق محرابی

به هر محراب صد منبر به هر منبر علی پیدا

زپیغمبر چو بشنیدند اصحاب این سخن، گفتند

که دیشب با علی بودیم جمله جمع در یک جا

تبسم کرد سلمان، این سخن گفتا به پیغمبر

به غیر از خود ندیدم هیچ کس در نزد آن مولا

اباذر گفت با سلمان به روح پاک پیغمبر

نشسته بودم اندر خدمتش در گوشه ای تنها

به گوش فاطمه خورد این سخن گفتا علی دیشب

که تا صبح از درون خانه بیرون پا ننهاد اصلا

که ناگه جبرئیل آمد سلام آورد بر احمد

که ای مسند نشین بارگاه قرب او ادنی

اگر چه بر همه ظاهر شدم بر صورتی اما

ولیت از همه بگذشت و با ما بود در بالا
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

میم الف
د، 27/08/98 - 13:19
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
مقام معظم رهبری:
امیرالمؤمنین در راهِ خدا یک لحظه پا عقب نکشید.
به موقع تبلیغ کرد؛ به موقع در رکاب پیغمبر شمشیر زد؛
وقتی لازم بود صبر کرد؛ وقتی لازم بود وارد میدان سیاست شد.
در همه‌ی این‌ها فداکاری از این بزرگوار بروز پیدا کرد.
پیغمبر اکرم چنین کسی را در رأس جامعه‌ی اسلامی قرار می دهد.

این درس بزرگ غدیر است. ۱۳۸۷/۰۹/۲۷
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

میم الف
پ، 14/06/98 - 09:43
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
دلالت آیه مباهله بر ولایت امیرالمومنین(ع)

به طور خلاصه، دلالت آیه مباهله بر خلافت بلافصل امیرالمومنین(ع) بر این پایه استوار است که در آیه مذکور، پیامبر(ص) از امیرالمومنین(ع) به عنوان «نفس» خود یاد کرده است. چنانکه سیدمرتضی در کتاب الفصول المختاره من العیون و المحاسن به نقل از استادش شیخ مفید، این روایت را ذکر کرده است که روزی مامون خدمت امام رضا(ع) عرض کرد: «مرا از بزرگ‌ترین فضیلت امیرالمومنین که قرآن بر آن دلالت دارد، آگاه فرمایید». امام رضا(ع) فرمودند: «فضیلت امیرالمومنین در مباهله است. خداوند می فرماید: فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ؛ پس هر كه در اين باره پس از دانشى كه تو را حاصل آمده با تو محاجّه كند بگو بياييد پسرانمان و پسرانتان و زنانمان و زنانتان و ما خويشان نزديك و شما خويشان نزديك خود را فرا خوانيم سپس مباهله كنيم و لعنت‏ خدا را بر دروغگويان قرار دهيم (سوره۳ آیه۶۱).

آنگاه رسول خدا(ص) حسن(ع) و حسین(ع) را فراخواند، این دو بزرگوار ابناء او بودند. فاطمه(س) را خواند، پس در مقام نساء پیامبر بود و امیرالمومنین(ع) را خواند، پس به حکم خداوند، ایشان نفس و جان پیامبر(ص) بود. به تحقیق ثابت است که احدی از مخلوقات، اجلّ و افضل از پیامبر نیست، پس به حکم خداوند ثابت می‌شود که احدی با فضیلت تر از نفس رسول خدا نخواهد بود».

سپس مامون این اشکال را بیان کرد که در آیه مباهله مراد از «نساء» حضرت فاطمه(س) است گرچه به صیغه جمع آمده لذا می توان تصور کرد که مراد از «انفس» نیز شخص پیامبر باشد نه امیرالمومنین(ع). امام رضا(ع) در پاسخ به این اشکال بیان فرمودند که در آیه از کلمه «ندع» استفاده شده، یعنی بیایید از ابناء، نساء و انفسمان دعوت کنیم. مسلم است که دعوت کننده باید غیر از دعوت شده باشد، یعنی صحیح نیست که انسان، خودش را دعوت به امری نماید. لذا ثابت می‌شود که مقصود از انفس، شخصی غیر از پیامبر می‌باشد.
در پایان مطلب، ذکر این نکته ضروری است که آیه مباهله از بهترین ادله اثبات خلافت حضرت علی(ع) بعد از پیامبر است؛ چراکه از آیه مباهله به طور قطع دانسته می‌شود که پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) را به عنوان نفس و جان خویش معرفی کرده و به اعتقاد شیعه و سنی، هیچ فرد دیگری در این فضیلت با حضرت علی(ع) شریک نیست. مقدمه دوم استدلال هم این است که مقدم داشتن مفضول بر افضل، عقلاً قبیح است چنانکه ابن تیمیه، بنیان گذار وهابیت، نیز در منهاج السنه بر این عقیده است. لذا ثابت می‌شود که شخص افضل، لایق و مستحق خلافت پیامبر(ص) است.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

میم الف
پ، 13/04/98 - 09:06
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
سفارش آیت الله بهجت⬇️
کتاب جهاد با نفس
فصل_26: باب استحباب بردباری

حضرت آقا امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب(علیه السلام) فرمود:

اگر بردبار نیستی، خود را به بردباری وادار؛ زیرا کم اتفاق می افتد که کسی خود را شبیه گروهی سازد جز اینکه نزدیک است که جزء آنان شود.

جهاد با نفس
/تألیف شیخ حرعاملی(رحمت الله علیه)
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

انیتا عبدالهی
پ، 16/03/98 - 22:32
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
در سنگر عـشق رهنورد است علی
مــانند خـــدای فــرد٬فــرد اسـت علی
از او بطلب هــر آنـچه خــواهی زیــرا
در کون و مکان یگانه مرد است علی...
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

انیتا عبدالهی
پ، 16/03/98 - 22:21
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
از امام علی (ع)پرسیدند واجب و واجبتر چیست؟ نزدیك و نزدیكتر كدامند؟ عجیب و عجیبتر چیست؟ سخت و سخت تر چیست؟

فرمود : واجب اطاعت از الله و واجبتر از آن ترك گناه است. نزدیك قیامت و نزدیكتر از آن مرگ است. عجیب دنیا وعجیبتر ازآن محبت دنیاست. سخت قبر است وسخت تر از آن دست خالی رفتن به قبر است.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

انیتا عبدالهی
پ، 16/03/98 - 22:21
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
جملاتی زیبا ازحضرت علی علیه السلام .


مردم را با لقب صدا نکنید. .روزانه از خدا معذرت خواهی کنید. .خدا را همیشه ناظر خود ببینید. .لذت گناه را فانی و رنج آن را طولانی بدانید .بدون تحقیق قضاوت نکنید. .اجازه ندهید نزد شما از کسی غیبت شود. .صدقه دهید،چشم به جیب مردم ندوزید. .شجاع باشید،مرگ یکبار به سراغتان می آید. .سعی کنید بعد از خود،نام نیک بجای بگذارید. .دین را زیاد سخت نگیرید .با علما و دانشمندان با عمل ارتباط برقرار کنید. .انتقادپذیر باشید. .مکار و حیله گر نباشید. .حامی مستضعفان باشید. .اگر میدانید کسی به شما وام نمیدهد،از او تقاضا نکنید. .نیکوکار بمیرید. .خود را نماینده خدا در امر دین بدانید. .فحّاش نباشید. .بیشتر از طاقت خود عبادت نکنید. .رحم دل باشید. .با قرآن آشنا شوید. .تا میتوانید بدنبال حل گره مردم باشید. .گریه نکردن از سختی دل است. .سختی دل از گناه زیاد است. .گناه زیاد از آرزوهای زیاد است. .آرزوی زیاد از فراموشی مرگ است. .فراموشی مرگ از محبت به مال دنیاست. .محبت به مال دنیا سرآغاز همه خطاهاست ( نهج البلاغه)
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

محمد زند خانه شهری
س، 14/03/98 - 14:18
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
دلا باید که هردم یا علی گفت - نه هر دم بل دمادم یا علی گفت
که در روز ازل قالوبلا را - هر آنچه بود عالم یا علی گفت
محمد در شب معراج بشنید - ندایی آمد آنهم یا علی گفت
پیمبر در عروج از آسمانها - بقصد قرب اعظم یا علی گفت
به هنگام فرو رفتن به طوفان - نبی الله اکرم یا علی گفت
به هنگام فکندن داخل نار - خلیل الله اعظم یا علی گفت
عصا در دست موسی اژدها شد - کلیم آنجا مسلم یا علی گفت
کجا مرده به آدم زنده میشد - یقین عیسی بن مریم یا علی گفت
علی در خم به دوش آن پیمبر - قدم بنهاد و آندم یا علی گفت
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -


 
     
کلیه حقوق متعلق به مرجع متخصصین ایران می باشد.
Protected under Iranian Copyright laws - (C) 1999-2020 irexperts.ir - Privacy Policy (in Persian)