پرسش و پاسخ
 
* پرسش   HyperLink HyperLink
 
 
     
   
     
   
عنوان پرسش: (( مدعیان ظهور ))
شرح پرسش: ایا تا حالا شنیده اید که فلانی ادعا دارد که جانشین امام زمان هست ؟
یا کسی بگه که من خود امام زمان هستم ؟

الان جدیدترین فرد فردی هست به نام ( امام احمد الحسن یمانی ) که ادعاهای عجیبی در زمینه مهدویت داره و خود را فرزند امام زمان میداند و کلی هم طرفدار دور خود جم کرده که حتی قیام هم میخواهد بکند !!!
این شخص الان در موصل عراق زندگی میکند و نزدیک 10 سال هست که داره تبلیفات گسترده ای میکند و متاسفانه خیلی ها هم گول این فرد را خورده اند
در ایران هم افراد حرفه ای را برای خود به عنوان مبلغ و سر شاخه قرار داده

وظیفه ما نسبت به این فرد وافراد چیست ؟
اگر با شما مواجه شوند چه جوابی برای رد ایشون دارین ؟
و ...
کسی اطلاعاتی در این زمینه دارد به دوستان هم ارائه دهد
فایل مرتبط: - - -
لینک مرتبط: - - -
وضعیت سوال: در انتظار پاسخ
 
 
گروه تخصصی: همه موارد زمان ثبت سوال: جمعه، 05 دی 1393 - 12:54:54 تعداد بازدید: 1434 تعداد پاسخ: 92
 
     
 
* پاسخ جدید  
 
 
     
 


 
     
 
پاسخ:  
   
فایل مرتبط: (حد اکثر 4 مگابایت)
لینک مرتبط:
 
 
پیام مدیریت در خصوص درج پاسخها

 
     
 
* مشخصات متخصص جدیدترین  -  قدیمی ترین  - امتیاز
 
 
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مصطفی مهندس
د، 08/05/97 - 00:22
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
***اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج***
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
4
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مصطفی مهندس
ج، 09/04/96 - 10:01
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
تشکر میکنم از مشارکت دوستان و نظرات ارزشمند انها

موفق باشید
یا علی مدد
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مصطفی مهندس
ج، 09/04/96 - 08:37
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
نقل قول از: مهدیه احمری (1393/33/18 - 12:33):
... ...


+1
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
3
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
چ، 07/04/96 - 17:07
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
عده‌ای به دروغ، ادعای مهدویت نموده یا دیگران چنین نسبتی به آنان داده‌اند؛ که گمراهی مردم، دوری از مسیر اهل بیت، به بازی گرفته شدن دین و بروز اختلافات دینی و فرقه‌ای از پیامدهای منفی این آسیب می‌باشد. این نوع تفکرات هم نفسیات و ضعف ایمان، توهم و خیال‌پردازی، خواسته‌های مادی و دنیوی، جهل و ناآگاهی، عدم برخورد به موقع علماء و اندیشمندان، مشکلات سیاسی و… می‌باشد.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
3
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
چ، 07/04/96 - 17:05
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
حضرت صادق(علیه السلام) فرمود:

«إنّ لصاحب هذا الأمر غیبه، المتمسّک فیها بدینه کالخارط للقتاد ـ ثمّ قال هکذا بیده ـ ثم قال: فأیّکم یمسک شوک القتاد بیده؟ ثمّ أطرق ملیّاً، ثمّ قال: إنّ لصاحب هذا الأمر غیبه، فلیتّق اللّه عبد و لیتمسّک بدینه».( اصول کافى، ج ۱، ۳۳۵)
«کسى که بخواهد در زمان غیبت صاحب الأمر(علیه السلام) به دین خود چنگ بزند و به لوازم دیندارى ملتزم باشد، مانند کسى است که بخواهد با کشیدن دست، خارهاى درخت قتاد را بکَند. سپس حضرت فرمودند: کدام یک از شما مى تواند خارهاى درخت قتاد را با دست بگیرد؟
بعد فرمودند: به درستى که براى صاحب این امر، غیبتى است که باید بنده خدا، تقوا و پرهیز کارى را پیشه خود سازد و به دینش چنگ زند».
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
5
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
د، 05/04/96 - 12:33
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
در فرهنگ معارف ديني صبر به معناي سكوت نيست، بلكه به معناي مقاومت و ايستادگي در برابر سختي‏ها و ناملايمات زندگي است كه همواره به عنوان آزمون الهي ، انسان را همراهي مي‏كند. صابركسي است كه در همه اين صحنه‏ها پايداري كند و در هيچ عرصه‏اي جزع نكند.
از طرف دیگر نباید فراموش کنیم که صبر به معنای جزع نكردن پيش غيرخداست وگرنه جزع كردن نزد خداوند بسيار مطلوب است و با صبر منافاتي ندارد همان گونه که اولیای الاهی و انبیای بزرگ از مشکلات به خدا پناه آورده و فقط به خدا شکایت می کردند. پس کسی که در بلاها و مصيبت‏ها صبر نمي‏كند یعنی جزع مي‏كند و شكايت نزد غيرخدا مي‏بَرَد ، يا در ايمان به عدالت و حكمت خدا ضعف دارد؛ يا در اعتقاد به قدرت مطلق او.
بی صبری برای یک مسلمان خطر بزرگی است که اگر ما آثارش را بدانیم از اینکه گمان کرده ایم بی صبری کارمان را بهتر می کند پشیمان می شویم. صبر کردن انسان را به ترک شکایت از غیر خدا وا می دارد که همان مقام صابران است و در پی اش به مراحل بعدی که رضایت از مقدرات الاهی و مقام راضیان است می رساند و در مرحله ی سوم انسان به مقام محبت و عشق به افعال الاهی می رسد که همان مقام صدیقین است یعنی همان جایگاهی که انسان بلاها را چون نمونه ای از افعال محبوب است به جان می خرد. حال در نقطه ی مقابل بی صبری که همان جزع و فرغ کردن و شکایت بردن پیش غیر خداست با زبان به اعتراض گشودن و کنایه گفتن آغاز می شود و زمینه را برای بغض به قضای حق تعالی فراهم می کند. اين بغض اندك اندك ملكه مي‏شود و در مرحله بعدي، بذر بغض به خود خدا را در دل آدم بي‏صبر مي‏پاشد و آن‏گاه كه اين بذر جوانه زد، با دواندن ريشه‏هاي خود در زمين قلب، نهال و سپس درختي تنومند مي‏گردد و سرانجام ميوه تلخ آن به صورت كردار و گفتار كفرآميز بر شاخه‏هاي اين درخت ناپيدا ظاهر می شود.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
2
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
د، 05/04/96 - 12:14
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
چگونگي ارتباط با امام زمان(عج)

تشرف بي‏واسطه و مستقيم به محضر نوراني امام زمان(عج) لياقت و شايستگي‏هايي ويژه مي‏خواهد، از اين‏رو تنها اوحدي از موحدان به باريابي محضر مطهرش توفيق مي‏يابند.

هر خارق عادت يا كرامتي كه به دست ناشناسي صورت مي‏گيرد و فيضي از ناحيه او به ديگران مي‏رساند، از سرچشمه فياض امام عصر(عج) جاري مي‏گردد؛ اما چنين نيست كه آن ناشناس لزوماً وجود مبارك ولي‏عصر(عج) باشد بلكه آن حضرت شاگردان صالحي دارد كه به امر ايشان گره از كار فروبسته ديگران مي‏گشايند و واسطه رسيدن فيض امام به آنان مي‏شوند.

آنچه براي همگان ضروري و ميسور است، ايجاد و حفظ ارتباط روحي و معنوي با آن حضرت است كه در پرتو رعايت ادب حضور و ارتباط با آن حضرت تحصيل خواهد شد.

انجام دادن مستحبات و اعمال صالح به نيابت از آن حضرت و اهداي ثواب آن به ارواح طيّب عترت طاهره(عليهم‌السلام) از بهترين راه‏هايي است كه مي‏تواند ارتباط انسان با آن وجود مبارك را تأمين كند و بهترين حالت در چنين نيابتي، آن است كه انسان در برابر عمل خويش از آن امام خواسته‏اي نداشته باشد، چرا كه از قدر عملش مي‏كاهد: چون خواسته ما به قدر ادراك ماست و ادراك ما بيشتر به حجاب تمنيات ما محجوب است، مطلوب متوقّع ما نيز محدود خواهد بود، پس بهتر است كه برابر اين ادب، به پيشگاه آن حضرت چيز خاصي را پيشنهاد ندهيم، زيرا او از آن دسته است كه سجيّتهم الكرم، بنابراين شايسته آن است كه در انتظار عطاي او باشيم، چرا كه آنچه آن حضرت به اقتضاي سجيّه كريم خويش عطا مي‏كند ماندني است.
امام مهدی موجود موعود(عج)،حضرت آیت الله جوادی آملی
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
2
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
د، 05/04/96 - 12:13
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
5. اقتدا به سنت و سيره پيامبر و امامان(عليهم‌السلام)
امام عصر(عج) احيا كننده آموزه‏هاي نوراني قرآن و معارف پيامبر اكرم و ائمّه هدي(عليهم‌السلام) است. رهاورد امام عصر(عج) همان اسلام ناب و معارف والاي پيامبر عظيم المنزله اسلام است كه از خزائن الهي عرضه داشت و امامان معصوم(عليهم‌السلام) يكي پس از ديگري اين حقيقت را در بيان و سيره خويش پاس داشتند.
راه امام عصر(عج) جز راه قرآن و عترت نيست و منتظر امام عصر(عج)، مي‏بايست با قرآن و آموزه‏هايش از سويي و با سيره و معالم عترت از سويي ديگر آشنا باشد، تا بتواند خويش را در پرتو انوار روح‏بخش آن‏ها نهد و با اقتداي به آنان خود را براي حضور در محضر امام زمان(عج) آماده سازد.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
2
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
د، 05/04/96 - 12:12
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
4. تعالي فرهنگ، مديريت، شهامت و شجاعت
معناي حقيقي انتظار، تحصيل شرايط حضور و ظهور ولي عصر(عج) است و هر كه در اين مسير مجاهده نكند، انتظارش به حقيقتِ انتظار موصوف نمي‏شود.
برپايه روايات تشريح وقايع پس از ظهور، هنگام قيام ولي عصر(عج) دست لطف الهي بر سر امت كشيده و عقل‏هايشان كامل مي‏گردد و بردبار مي‏شوند. اين رشد و بالندگي چيزي نيست كه نيازي به زمينه‏سازي نداشته و انسان‏ها ناگاه و يكباره از ناداني به دانايي رسند. تعالي سطح فرهنگ، تعقل و فهم عمومي، نخستين زمينه لازم جهت ادراك پيام انسان كامل و ظهور ولي مطلق خداست و اين مهم از گرانمايه‏ترين وظايف منتظران آن حضرت است، زيرا جامعه‏اي كه از سطح فرهنگ والاتر و بالاتري برخوردار باشد، معارف الهي را كه امام(عليه‌السلام) عرضه خواهد كرد بهتر ادراك و در برابر هجوم امواج جهل و كينه بهتر ايستادگي و دفاع مي‏كند. نه خود گرفتار جهل و تجاهل مي‏گردد و نه اجازه مي‏دهد از جهل ديگران سوء استفاده شود.
وظيفه ديگر اهل انتظار، رشد و تعالي بخشيدن به تدبير امور، مديريت‏هاي اجتماعي و اكمال ملكات شهامت و شجاعت است، زيرا دين و اجراي احكام حيات‏بخش آن همواره به اين چهار عنصر محتاج است و به فرموده امام باقر(عليه‌السلام) شجاعت، صلابت و نفوذ در اجراي احكام الهي از ويژگي‏هاي ياران وجود مبارك امام زمان(عج) است: اجري من ليث و أمضي من سنان و چون جامعه اسلامي دررشد و تعالي فرهنگ و خردورزي از سويي و بالندگي شجاعت، شهامت و مديريت از سوي ديگر به نصاب خود رسيد، زمينه ظهور حجت مطلق الهي فراهم مي‏گردد.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
2
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
د، 05/04/96 - 12:11
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
3. تخلق به كرائم اخلاقي
شكي نيست كه منتظران وجود مبارك ولي عصر(عج) كه در مكتب انتظار صادقانه درس صلاح و اصلاح آموخته‏اند، مي‏بايد افزون بر دعاي زباني براي تعجيل در فرج وجود مبارك امامشان، با زبان حال و استعداد نيز چنان باشند. بر همين اساس، آن‏كه انتظارش حقيقي و ترقّبش صادق باشد، مي‏تواند از عمق جان خويش با زبان حال و قال فرج ميمون و خجسته امام خويش را از خداوند سبحان مسئلت دارد.
براي نيل به چنين مرتبه‏اي انسان منتظر مي‏بايست به دانش خود عمل كند و مجهولات را بپرسد؛ نيز خيرخواه همگان باشد و كينه كسي را در دل نپرورد، چرا كه قلب كين‏آلوده شايسته بذرافشاني معرفت و محبت ولي عصر(عج) نيست.

منتظر حقيقي را بايسته است كه به غير خدا تكيه نكند و جز به او اميد نبندد و مراقب سرزمين قلبش باشد و اين كالاي ثمين را به ثمن بخس شهوت و غفلت نفروشد، زيرا ارائه دهنده چنين كالايي جز دشمن آشكار انسان نيست و ابليس چون چنين معامله‏اي كند، ثمن و مثمن را با هم مي‏برد و چيزي جز خسران و زيان بهره فروشنده نخواهد شد.
آن كه دين و اخلاقش را به شيطان بفروشد، شيطان تمام هويت انساني او را مي‏ستاند و چون چنين كرد، همه را در مسير تباب و تباهي خويش هزينه خواهد كرد و آن‏گاه چنين انساني مصداق بارز ﴿خَسِرَ الدُّنيا والاءخِرَة﴾خواهد بود.
ترك تعلق به مظاهر دنياي مذموم، زمينه طهارت روح و پاكي ضمير انسان منتظر را فراهم مي‏آورد؛ آن‏گاه به لطف خداي سبحان صاحب شامّه‏اي مي‏شود كه عطر دل‏انگيز حضور مولاي خويش را استشمام مي‏كند و مستانه مي‏سرايد: «سحر ازبسترم بوي گل آيو».نه تنها با اين شامّه بوي خوش يار را درمي‏يابد، رايحه عفن دنيازدگي، دنياخواهي، نفاق و تفرقه‏افكني را نيز تشخيص مي‏دهد و از حريم هلاكت‏بار آن نيز دوري خواهد كرد.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
2
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
د، 05/04/96 - 12:10
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
2. پويايي و تلاش

ادراك صحيح و روشن معناي انتظار اقتضا مي‏كند كه انسانِ منتظر حركتي دائمي و تلاشي پويا داشته باشد، تا بر اثر آن خود و جامعه خويش را مهياي ظهور امام منتظَر(عج) سازد. فرمايش وجود مبارك امام صادق(عليه‌السلام) كه ليعدنّ أحدكم لخروج القائم و لو سهماًچراغ روشنايي‏بخش اين راه خجسته است.

لحظه ميمون ظهور ناپيداست و اين خود سبب مي‏شود تا هر لحظه بي‏صبرانه در انتظار طلوع مباركش باشيم. اين انتظار عاقلانه در پرتو كلام نوراني صادق آل‏محمّد(عليهم‌السلام) ما را بر آن مي‏دارد كه خويش را با حركت و تلاش در راه استعداديابي و زمينه‏سازي ظهور حضرتش و فراخور خود حتي به اندازه مهيا كردن تيري، آماده حضورش سازيم. آنچه هست اين تير، گاه تير بيان و بنان است و گاه تيري درخور ساير عرصه‏هاي علمي و نظامي. يا بايد توانمند باشيم كه معارف الهي را شرح و تفسير كنيم و توسعه دهيم و نشر و ابلاغ كنيم و با تمييز عقل از حسّ و قياس و وهم و استحسان و خيال و مغالطه، در صيانت اين چراغ نوراني بكوشيم؛ يا با تسلط به فن‏آوري‏هاي گوناگون در عرصه‏هاي مختلف به ويژه در زمينه دفاع نظامي مهيّاي رويارويي با آناني باشيم كه زعم خاموشي شعله فروزان وحي را در سر مي‏پرورانند، گرچه داشتن هر دو سلاح، مطلوب‏تر است.

آن كه به انتظاري تهي از رزم‏آوري و مجاهده دل خوش مي‏دارد و گمان مي‏كند بي‏آمادگي براي جهاد و شهادت مي‏توان منتظر موعود موجود بود، خيالي باطل دارد و كار انتظارش به سامان نخواهد رسيد.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
2
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
د، 05/04/96 - 12:10
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
تكاليف و وظايف منتظران
1. امام شناسي
دعاي نوراني وجود مبارك امام صادق(عليه‌السلام) چنانچه گذشت نخستين وظيفه انسان اهل انتظار را تبيين مي‏كند: اللّهمّ! عرّفني نفسك، فانّك إن لم‏تعرّفني نفسك لم أعرف نبيّك. اللّهمّ! عرّفني رسولك، فإنّك إن لم‏تعرّفني رسولك لم أعرف حجّتك. اللّهمّ! عرّفني حجّتك، فإنّك إن لم‏تعرّفني حجّتك ضللت عن ديني.الكافي، ج1، ص337.

شناخت امامت و امام، اولين وظيفه مؤمن اهل انتظار است، كه بر اساس معرفت توحيد و شناخت نبوّت استوار مي‏گردد، چون دانستيم پيامبر خليفه خداوند است و بر اساس امر و وحي او سخن مي‏گويد و كار مي‏كند، آن‏گاه مي‏بايست امام را در پرتو معرفت پيامبر بشناسيم، وگرنه مي‏پنداريم مسئله امامت را مي‏توان تحت لواي سقيفه به سامان رسانيد.
از آنجا كه امامت جز نيابت رسالت نيست و نائب جز سخن منوب عنه را نمي‏گويد، آن كه منوب عنه را شناخت، به معرفت نائب او بار مي‏يابد و چون بدين پايه رسيد، مشكلات علمي و عملي‏اش حل خواهد شد؛ يعني وقتي به اين معرفت بار يافت و از مجراي امامت و نبوّت به توحيد مرتبط شد، آن‏گاه در فكر و عمل، به غير دين سر نخواهد سپرد و در تمامي عرصه‏هاي زندگي دين‏سالار خواهد بود. در عرصه امور اجتماعي، به مردم‏سالاري غير ديني تن نخواهد داد و قانون را بر محور «امر الله» خواهد دانست نه «امر الناس»، از اين‏رو به قانوني جز قوانين الهي كه از بيان و بنان و تبيين مقام والاي نبوّت و امامت جاري مي‏گردد تسليم نخواهد شد.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
7
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مصطفی مهندس
د، 05/04/96 - 11:57
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
منبع معرفی 45 نفر از بزرگان مدعی ظهور رو که خدمت شما عرض کردم

منبع :
(( اديان ومهدويت، محمد بهشتى، ص 71 ))

البته اشخاص ديگرى چون سيد على محمد باب، ميرزا يحيى ازل، حسينعلى عبدالبهاء ويوسف خواجه هم ادعاى مهدويت کردندپ که در واقع سياست خارجى استعمار آنها را تحريک نموده، وگرنه فرومايگى و پست بودن آنها مانند آفتاب آشکار شد!!!

و در حال حاظر هم بزرگترین شخص مدعی ظهور شخص ملحدی به نام (( امام احمد الحسن یمانی )) میباشد
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
2
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
د، 05/04/96 - 11:50
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
امام زمان (عج): زمان ظهور و فرج ما با خداست ، و تعيين کنندگان وقت ظهور ، دروغگويانند .
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
2
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
د، 05/04/96 - 11:46
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
از جمله شیوه‌های لازم برای زندگی دوره آخرالزمانی را «مهارت‌های خود افزایی اخلاقی» است
به معنای تحصیل زیبایی‌های اخلاقی و زینت آرایی روح به مکارم اخلاقی و شخصیت افزایی معنوی خود است که طبق روایات رسیده از معصومین(ع) گوارا شدن زندگی، منظور شدن پاداش جهاد در راه خدا، سنگین شدن ترازوی اعمال، گشایش اقتصادی و توسعه رزق و طولانی و با برکت شدن عمر در پرتو آراسته شدن به مکارم اخلاقی اتفاق می‌افتد.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -


 
     
کلیه حقوق متعلق به مرجع متخصصین ایران می باشد.
Protected under Iranian Copyright laws - (C) 2018 irexperts.ir - Privacy Policy (in Persian)