پرسش و پاسخ
 
* پرسش   HyperLink HyperLink
 
 
     
   
     
   
عنوان پرسش: ظریفه های قرآنی
شرح پرسش: دل مومن
از عالمی پرسیدند: قول خدای عزوجل که فرموده است:
"و چاههای متروک و کوشکهای افراشته" (سوره حج _( 45 اشاره به چه دارد و مراد چیست؟
عالم گفت: "چاههای متروک" دل کافر است که فارغ از گفتن "لا اله الا ا..." است. و همچنین "کوشکهای افراشته" دل مومن است که همواره به گفتن "لا اله الا ا..." مشغول است.
حتما از این ظریفانه های قرانی شنیده اید
شما هم لطف بفرمایید مشارکت نمایید.
باسپاس
مطمئن باشید تک تک نکات شما متخصصین را با دقت می خوانم .
فایل مرتبط: - - -
لینک مرتبط: - - -
وضعیت سوال: در انتظار پاسخ
 
 
گروه تخصصی: همه موارد زمان ثبت سوال: یکشنبه، 21 دی 1393 - 09:44:18 تعداد بازدید: 2091 تعداد پاسخ: 480
 
     
 
* پاسخ جدید  
 
 
     
 


 
     
 
پاسخ:  
   
فایل مرتبط: (حد اکثر 4 مگابایت)
لینک مرتبط:
 
 
پیام مدیریت در خصوص درج پاسخها

 
     
 
* مشخصات متخصص جدیدترین  -  قدیمی ترین  - امتیاز
 
 
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
ش، 24/09/97 - 09:00
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
مادامی که پارو نزنی
قایق زندگی
یا
سر جایش می‌ماند
یا
با هر بادی
به بیراهه خواهد رفت . . .
بیکار ننشین
پارو بزن
و در مسیر درست
حرکت کن
تلاش
لازمه‌ی پیروزی است .
---- لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى -----
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
پ، 22/09/97 - 17:55
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
گناه دل را تیره می‌کند
«کَلاَّ بَلْ رانَ عَلی قُلُوبِهِمْ ما کانُوا یَکْسِبُونَ»؛
چنین نیست که آنان می پندارند، بلکه اعمالشان چون زنگاری بر دل هایشان نشسته است»مطففین 4
از امام صادق علیه‌السلام روایت شده که ایشان فرمودند:
هرگاه بنده گناهی انجام دهد، نقطه سیاهی در دل او ایجاد می شود. اگر توبه کرد، پاک می شود و اگر به گناه خود ادامه داد، آن نقطه سیاه زیاد تر می شود، تا اینکه همة قلب را فرا می گیرد و در این موقع است که دیگر او رستگار نمی گردد-اصول کافی جلد ۵ صفحه 123
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
پ، 22/09/97 - 17:48
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
بزرگترین رویای من کوچکترین معجزه ی توست. مارو به رویاهامون برسون.
وافوض امری الی الله
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
پ، 22/09/97 - 09:24
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
اگر مبارزه کنی شاید شکست بخوری اما اگر مبارزه نکنی شکست را قبول کرده ای...!
خداوند در آيه ۳۹ سوره «نجم» می‌فرمايد: «ليس للانسان الا ما سعی؛ برای انسان چيزی جز تلاش و كوشش او نيست»، به اين معنا كه آن‌چه در نگرش و بينش قرآنی از ارزش و اهميت برخوردار می­‌باشد سعی و تلاش است كه نوعی از مفهوم كار را با خود حمل می‌كند.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
چ، 21/09/97 - 18:16
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
خدایا ... !
دستانم را زدم زیر چانه ام ...
مات و مبهوت نگاهت می کنم ...
طلبکار نیستم ...
فقط مشتاقم بدانم ... ته قصه چه می کنی با من ... ؟

ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا
سوره آل عمران- ایه8
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
د، 19/09/97 - 11:53
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
شیطان هم گیج شده است از این همه نیرنگ ....
«استکباراً فی الارض و مکر السیّ ء و لا یحیق المکر السیّ ء الّا بأهله.. فهل ینظرون إلّا سنّت الاولین فلن تجد لسنّت الله تبدیلاً و لن تجد لسنّت الله تحویلاً».(سوره فاطر، آیه 43)

همانا آن مستکبران درزمین گردنکشی کردند و نیرنگ بد نمودند و همانا نیرنگ بد جز به صاحبش بر نمی گردد. اهل مکر و نیرنگ جز شیوه پیشینیان انتظاری نمی کشند، پس هرگز در روش و سنت الهی تغییری نمی بینی و هرگز برای روش خدا تبدیلی نخواهی یافت.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
ش، 17/09/97 - 09:57
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
« انا عرضنا الامانۀ علی السماوات والارض والجبال فابین ان یحملنا و اشفقن منها و حملها الانسان انه کان ظلوما جهولا ما امانت را بر آسمانها و زمین و کوهها عرضه کردیم پس از حمل آن امتناع ورزیدند و از آن ترسیدند و انسان آن را برداشت او بسیار ستمکار و نادان بود. » ( احزاب 72 )
آسمان بار امانت نتوانست کشید قرعه ی فال به نام من بیچاره زدند
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
پ، 15/09/97 - 08:47
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
این برای این است که برای آنچه از دست رفته تأسف نخورید ...
لِکَیْلا تَأْسَوْا عَلى ما فاتَکُم
سوره ی مبارکه حدید ، آیه ۲۳
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
2
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
پ، 08/09/97 - 19:23
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
نقد عمر :
آدم هایی در زندگی همه ما هستند که در کنارشان بودن، صحبت کردن با آن ها و حتی فکر کردن در مورد آن ها به ما احساس آرامش و امنیت می دهد. در مقابل افرادی نیز هستند که دیدن یا صحبت کردن با آن ها آرامش ما را به هم می ریزد و باعث می شود که تنش وجود ما راشعله ور کند .خصوصیات تنش زایی مانند :بی نزاکتی، گستاخی، پرمدعّایی، برتری طلبی، خود بزرگ بینی و … ذره ذره وجودشان سمی کرده است و این سم به راحتی بصورت منفعلانه ووسواس گونه و باسرعت سرایت می دهند ورفتار هایی مثل غیبت، ناسزاگویی زیرلب ، تحقیر، شكایت،گیر دادن به زمین و زمان ،فریب كاری ، سخن چینی وانتقاد جویی درهرکدام ما مثل نقل و نبات عادی جلوه می دهند تا ریشه نهال انسانیت هم در خودشون و هم دراطرافیان نابود کنند و بخاطر این رفتار ها در خود احساس شانیت می کنند اینجاست که انسان نما ها ابزاری چون "پول "یا "ریاست"،بازیچه قرار می دهند واحساس بی‌نیازی کند، "سرکش"می کنند كَلاَّ إِنَّ الْإِنْسانَ لَیَطْغى‏، أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى‏ -علق 6/7-
اخلاق‌‌‌سمی و ناپسندی که آدم های "انسان نما" دارند از هر چیزی که فکرش می کنی خطرناک تره شاید باورش سخت باشه آنچنان قحطی انسانیت فریاد می زنند که اگر به آنها گفته شود گناه انجام ندهید دچار غم و اندوه میشوندو احساس خفگی همه وجودشان می گیره و این ناشی از عدم شناخت یا ارتباط درست آنها با دین است. تعجب نکنید دین ....
اما فقط عده ی کمی هستند برای ماندن انسانیت میجنگند همان ها که با صحبت کردن با اونها احساس امنیت و آرامش میکنی همان ها که بی غصه های عالم اندو فقط به رضایت خدا می اندیشندو مادیات و زرق و برق دنیا براشون کمترین جلوه گری دارد قرآن در موردشون می‌فرماید: أَلاَ إِنَّ أَوْلِیَاءَ اللَّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لاَ هُمْ یَحْزَنُونَ-یونس/62-
سر آمد این اولیا خدا ،رسول خدا حضرت محمد صل الله علیه و اله است که مانند پدری دلسوز در دعوت به انسانیت ‌اصرار می‌ورزید و گاه تصور می‌کرد به هر قیمتی شده باید انسان نما را قانع کند تا اسلام رابپذیرند.و دین را به همه ارایه دهد اما زمانی که مقاومت انسان نما ها را دربرابر توحید و ایمان مشاهده می‌کرد، محزن و اندوگین می شد نمی خواست مردم خواسته یا ناخواسته‌، عذاب الهی را برای خود تدارک ‌بینند.
خداوند ،عشق پیامبر در هدایت می‌دید، به حضرت اش می فهماند ازایمان نیاوردن مردم و نپذیرفتن دعوت‌، اندوهگین نباشد و از این که کسانی در کفر ورزیدن سرعت مجنون کننده دارند ، محزون نباشد: شتاب ورزیدن برخی در کفر تو را اندوهگین نسازد. آنان به خداوند آسیبی نمی‌رسانند وخداوند می‌خواهد تا آنان بهره‌ای در آخرت نداشته باشند و برای آنان عذاب بزرگی درکار است‌.وَلاَ یَحْزُنْکَ الَّذِین‌َ یُسَارِعُون‌َ فِی‌ الْکُفْرِ اِنَّهُم‌ْ لَن‌ْ یَضُرُّوا اللهَ شَیْئاً یُرِیدُ اللهُ أَلاَّ یَجْعَل‌َ لَهُم‌ْ حَظّاً فِی الاْ‌خِرَة‌ِ وَلَهُم‌ْ عَذَاب‌ٌ عَظِیم‌ٌ. -آل عمران/ 175-
حال این ماییم و خودمان ،چطور است که با خودمان رو راست باشیم کاش کمی احساس فقرکنیم به بازگرداندن انسانیت و حرمت گذاشتن به انسانیت و احیای کرامت انسانی احساس نیاز بیشتری کنیم وآیا وقت آن نرسیده که اخلاق های سمی در خودمان‌‌‌ ‌بینیم آن را اصلاح کنیم؟!
دوباره دست در دست رسول خدا بدهیم شهادتین فقط و فقط برای زنده شدن جوانه زدن کرامت انسانیت در خودمان با تمام وجود بگوییم و از کفر مخفی که جامعه و خانواده هایمان را گرفتارکرده پاک کنیم . در یک کلام، درمان قطعی آن تقواست
دنیاطلبی وگرفتاری هایش با بازگشت به قناعت ، زهد ، دنیای حلال مورد تأیید خداست جبران کنیم
من نگویم که کنون با که نشین و چه بنوش
که تو خود دانی اگر زیرک و عاقل باشی
چنگ در پرده همین می‌دهدت پند ولی
وعظت آن گاه کند سود که قابل باشی
در چمن هر ورقی دفتر حالی دگر است
حیف باشد که ز کار همه غافل باشی
نقد عمرت ببرد غصه دنیا به گزاف
گر شب و روز در این قصه مشکل باشی
گر چه راهیست پر از بیم ز ما تا بر دوست
رفتن آسان بود ار واقف منزل باشی
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
2
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
پ، 01/09/97 - 08:59
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
ای کسانی که ایمان آورده اید :

(در برابر حوادث سخت زندگی)

از "صبر " و " نماز " کمک بگیرید

همانا خداوند از صابران است .

بقره ، 153یا ایها الذین المنوا استعینوا بالصبر و الصلاه ان الله مع الصابرین
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
ی، 27/08/97 - 13:15
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى
نام خدای خود را که برتر و بالاتر
است به پاکی یاد کن..

سوره اعلی آیه 1
نقل قول از: سیدمجید علوی (1397/42/26 - 00:42):
وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا آیه 82 سوره اسراء


كلمه‌ى‌ «مِنَ» در «مِنَ الْقُرْآنِ»، به معناى «بعضی» نيست تا دلالت كند بر اينكه بعضى از قسمت‌هاى قرآن شفاست، بلكه بيان مى‌كند كه هر آنچه از قرآن كريم نازل مى‌شود، شفابخش است.

با آنكه قرآن براى هدايتِ همه است؛ «هُدىً لِلنَّاسِ» ولى تنها كسانى از اين نور بهره مى‌برند كه پنجره‌ى روح خود را به سوى آن باز كنند و لجاجت و عناد را كنار گذاشته، با روحى سالم به سراغ قرآن روند؛ «هُدىً لِلْمُتَّقِينَ» و لذا لجوجانِ بيماردل را جز خسارت نمى‌افزايد. مانند باران كه وقتى بر مردارى ببارد، بوى تعفّن برخيزد، هر چند باران زلال و پاك است.

سپاس
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
2
امتیاز پاسخ
[imgExp]

سیدمجید علوی
ش، 26/08/97 - 00:42
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا آیه 82 سوره اسراء


كلمه‌ى‌ «مِنَ» در «مِنَ الْقُرْآنِ»، به معناى «بعضی» نيست تا دلالت كند بر اينكه بعضى از قسمت‌هاى قرآن شفاست، بلكه بيان مى‌كند كه هر آنچه از قرآن كريم نازل مى‌شود، شفابخش است.

با آنكه قرآن براى هدايتِ همه است؛ «هُدىً لِلنَّاسِ» ولى تنها كسانى از اين نور بهره مى‌برند كه پنجره‌ى روح خود را به سوى آن باز كنند و لجاجت و عناد را كنار گذاشته، با روحى سالم به سراغ قرآن روند؛ «هُدىً لِلْمُتَّقِينَ» و لذا لجوجانِ بيماردل را جز خسارت نمى‌افزايد. مانند باران كه وقتى بر مردارى ببارد، بوى تعفّن برخيزد، هر چند باران زلال و پاك است.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
2
امتیاز پاسخ
[imgExp]

سیدمجید علوی
ش، 26/08/97 - 00:38
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
نقل قول از: هوشنگ رحیمیان (1397/59/21 - 22:59):
نقل قول از: مهدیه احمری (1397/22/21 - 10:22):
«و ما خَلقَتِ الجِنَّ و الانسانَ اِلّا لِیَعبُدون
و ما جن و انس را نیافریدیم مگر برای اینکه مرا پرستش کنند.» (سوره ذاریات _ 56)

در اینجا بیشتر منظور این بوده است که انسان به مقام عبد وعبودیت برسد.که اولین عبد هم روح حضرت محمد(ص)میباشد.

به نظر تعبیر درست تر این باشه که هدف خلقت سرشت موجودی به نام انسان برای پرستش و عبادت اما کمال خلقت انسان گذشتن از پرده های حجاب عالم و قرب الی الله هست در سدره المنتهی ....عبادت تنها یک ابزاره هدف و غایت خلقت انسان نیست !
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
پ، 24/08/97 - 17:12
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
به هوش باش
( وَ لَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبادِهِ لَبَغَوْا فِی الْأَرْضِ وَ لکِنْ یُنَزِّلُ بِقَدَرٍ

ما یَشاءُ إِنَّهُ بِعِبادِهِ خَبیرٌ بَصیرٌ ) «شوری-۲۷»

وقتی تلفن روی آیفون باشد هر حرف و سخنی میزنی ؟

یادت باشد عالم روی آیفون است ، هم صوتی و هم تصویری ،

خداوند هم صدای ما را میشنود و هم تصویر ما را می بیند
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهدیه احمری
چ، 23/08/97 - 09:15
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
فرمول خر پول شدن :
گاهی کیمیا و کیمیا گری را ما در تبدیل مس با طلا شناختیم و اصلا تلاش ما در آموختن شیمی و فرمول های اون اینجوری هدر دادیم ولی طلا سازی و خر پول شدن هدف ما نبود ولی در جاده خاکی دنیا به ویروس اش دچار شدیم
برای دست یابی به این فرمول هزینه دادیم
خر پول شدن ممکن نیست
باید گذشت
پول دار شدن که از
مهربانی ، عطوفت گذشت بی ارزشه
پولدار شدنی که قطع رابطه با آخرت ابزار اون شده فانی است
و ارتباطات خانوادگی و خویشاوندی قربانی مسلم آن است
وقتی حرصی و طمعی که خر پول برای پول دار شدن خرج می کنند و پس انداز هایی که از هویت انسانی اش را می دهد مقایسه می کنی می فهمی جز حماقت چیزی را برداشت نکرده است پس خر پولی حق اش است و برازنده چنین شخصیتی است !
طبق احادیث و متون دینی فرمول پول رو پول گذاشت بی حساب و کتاب نیست جز:
1. بخل (نسا -36)
2.آرزو های طولانی (حجر-3)
3.حرص و طمع (مدثر -16)
4.قطع رحم(بقره -37)
5.قطع آخرت (توبه -37)
که سخت گران است لطفا خر پول نشوید !
پس حس خوب آدم بودن را دلخوشی فانی نباید باخت
حالا این من وش ما هتسمی که کدام اختیار می کنیم .
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
http://dayeremina.blog.ir
- - -


 
     
کلیه حقوق متعلق به مرجع متخصصین ایران می باشد.
Protected under Iranian Copyright laws - (C) 2018 irexperts.ir - Privacy Policy (in Persian)