|
متن پاسخ:
نقل قول
|
نقل قول از: میم الف (1399/26/16 - 10:26): ... ... سادگی را در میان کوچه های باران باید نوشت
|
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
|
- - -
- - -
|
|
|
متن پاسخ:
نقل قول
|
دستفروش
در پیاده رو می رفتم جمعیتی را دور بساطی دیدم مردم دور تا دور ایستاده بودند
با هول و هیاهو از همدیگر سبقت می گرفتند فرقی هم نداشت پیر و جوان و زن و مرد و دانشگاهی و کسبه حتی پارکبان خیابان هم بود
و اینکه این همه جمعیت در اون هیاهو دنبال چه بودند تنها سوال من بود ؟
سر چهار پایه ای یکباره شخصی بالا رفت و با صدای گرفته و طنین وقیافه ترسناک همه را متوجه خود کرد بعد بلند گفت : من شیطان ام .... نگاه ها به او دوخته شد فوری رمل و اسطرلاب درآوردو گفت : فرصت استثنایی بیا و ببر....
نگاه به تراکت های تبلیغی دور تا دورش کردم ...
روح و قلب و آزادگی رامی خرید عادت ، وهم و هوس می فروخت
مردم چه با اشتیاق و سادگی می خریدند
بله این بساط هر روز در مسیرزندگی ما قابل دیدن است و اخلاق بد امید اصلی شیطان برای خرید از بساط دستفروشی اوست.
برای قلاب کردن و ریشه کنی نیکی ها...
معاوضه خوبی با شیطنت ....
و خیلی سریع درتمام وجود ریشه دار می شود....
این همان مسیر خسارت است.
که خداوند به صراحت از آن یاد کرده و می فرماید : بگو: آیا شما را از زیانکارترین مردم در عملها خبر دهیم؟ آنها کسانى هستند که سعیشان در زندگى دنیا تباه شده و خود گمان مى کنند که کارنیکى انجام مى دهند" الَّذینَ ضَلَّ سَعْیهُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ هُمْ یحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یحْسِنُونَ صُنْعاً کهف 103"
البته شیطان نمیتواند بر کسی که خداوند را پناه خویش قرار داده، مسلط شود.کسی که خود را به پروردگار خویش سپرده و زیر پرچم او قرار گرفته است، ازبساط شیطان در امان هستند. (نحل 99)
امیرالمؤمنین(عل یه السلام)در روایتی میفرمایند: من برای شما از دو چیز می ترسم:
اول متابعت از هوی و هوس؛ دوم آمال و آرزوهای بیجا. پیروى از خواهش نفس، انسان را از حق باز مى دارد، و آرزوهاى طولانى، آخرت را از یاد مى برد.
"أَلَا إِنَّ أَخْوَفَ مَا أَخَافُ عَلَیکُمْ خَلَّتَانِ اتِّبَاعُ الْهَوَی وَ طُولُ الْأَمَلِ أَمَّا اتِّبَاعُ الْهَوَی فَیصُدُّ عَنِ الْحَقِّ وَ أَمَّا طُولُ الْأَمَلِ فَینْسِی الْآخِرَة"نهج البلاغه خطبه42
پس از خود بپرسیم چکار کنیم؟
از کجا شروع کنیم؟
از نگاه شروع می کنیم. از زبان شروع می کنیم. از گوش شروع می کنیم.
پس خود طبیب خویش شویم .
مواظب مرز ها باشیم .
|
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
|
http://dayeremina.blog.ir
- - -
|
|
|
متن پاسخ:
نقل قول
|
خدا کنه زودتر حالشون خوب بشه
نقل قول از: میم الف (1399/58/17 - 17:58): «اللَّهُمَّ اشْفِهِ بِشِفَائِکَ وَ دَاوِهِ بِدَوَائِکَ وَ عَافِهِ مِنْ بَلَائِکَ وَ تَسْأَلُهُ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمْ أَجْمَعِینَ.» سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان
یه خواهشی ازتون دارم
لطفا برای سلامتی جناب رحیمیان دعا بفرمائید.
خدایا به نفس پاکان درگاهت بیمار مارا شفا عنایت بفرما
|
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
|
- - -
- - -
|
|
|
متن پاسخ:
نقل قول
|
«اللَّهُمَّ اشْفِهِ بِشِفَائِکَ وَ دَاوِهِ بِدَوَائِکَ وَ عَافِهِ مِنْ بَلَائِکَ وَ تَسْأَلُهُ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمْ أَجْمَعِینَ.» سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان
یه خواهشی ازتون دارم
لطفا برای سلامتی جناب رحیمیان دعا بفرمائید.
خدایا به نفس پاکان درگاهت بیمار مارا شفا عنایت بفرما
|
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
|
- - -
- - -
|
|
|
متن پاسخ:
نقل قول
|
بیش نباشد اجر آنکه با جهاد راه حق هم شد شهید
از کسی که قدرتی دارد برای هر گناه
لیک او خود را نگه دارد ز انجام گناه
گویی آن انسان که پاک است دامنش
یک فرشته باشد از انبوهشان
نهج البلاغه: ح ۴۶۶، ص 1303
سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان
یه خواهشی ازتون دارم
لطفا برای سلامتی جناب رحیمیان دعا بفرمائید.
با سلام و عرض ادب برای ایشان آرزوی سلامتی داریم
و در بارگاه الهی دعا می کنیم که به حق معصومین و نیت و کردار پاک جناب رحیمیان که همیشه به همه متخصصین داشت ما از نعمت وجودشان بیش از پیش بهره مند شویم . امین
|
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
|
- - -
- - -
|
|
|
متن پاسخ:
نقل قول
|
سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان
یه خواهشی ازتون دارم
لطفا برای سلامتی جناب رحیمیان دعا بفرمائید.
|
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
|
- - -
- - -
|
|
|
متن پاسخ:
نقل قول
|
خدا را با فسخ تصمیم ها، و به هم خوردن نیات و باز شدن گره اراده ها شناختم.
حکمت 247 نهج البلاغه
عَرَفْتُ اللهَ سُبْحَانَهُ بِفَسْخِ الْعَزَائِمِ وَحَلِّ الْعُقُودَ، نَقْضِ الْهِمَم
|
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
|
- - -
- - -
|
|
|
متن پاسخ:
نقل قول
|
پروردگارا
تو نزدیک ترین مونسی برای دوستدارانت
و آماده ترینی برای کمک به آنان که به تو توکل میکنند
آنان را در نهان هایشان میبینی و به درون و ضمیر آنها آگاهی
و میزان بینش شان را میدانی
پس اسرار آنها نزد تو آشکار است
و دلهایشان مشتاق لقای توست
اگر تنهایی و غربت، به وحست شان اندازد، ذکر و یاد تو آرامشان سازد
و اگر مصیبت ها بر آنان ببارد، آنان به پناه خواستن از تو پناه میگیرند
چرا که می دانند سررشته ی کارها بدست توست
و مبدا و منشا کارها، تقدیری ست که تو می فرمایی
پروردگارا
اگر در خواهش نمودنم درمانده ام
در آنکه چه بخواهم، کور هستم ( نمیدانم چه بخواهم)
مرا به آنچه صلاح من است، هدایت کن
و قلبم را به آنچه مایه ی رشد و رستگاری من است، متوجه نما
که این کار، بر هدایت های تو ناشناخته و بر کفایت های تو جدید نیست
بارالها
ک ار مرا به عفو و بخشش خودت واگذار فرما
و به عدالتت واگذارم نکن
خطبه ی 227 نهج البلاغه
|
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
|
- - -
- - -
|
|
|
متن پاسخ:
نقل قول
|
امام علی علیه السّلام فرمودند:
【 إِذَا أَمْلَقْتُمْ فَتَاجِرُوا اللَّهَ بِالصَّدَقَةِ 】
✔ هر گاه نیازمند شدید، با صدقه دادن با خدا معامله كنید.
┘◄ نهج البلاغه، حکمت 250
.
.
.
امام علی (علیه السلام) همچنین می فرماید:
«اسْتَنْزِلُ وا الرِّزْقَ بِالصَّدَقَةِ»؛
روزى را به وسیله صدقه فرود آورید.
┘◄ (نهج البلاغه،ج ۴، ص ۱۲۱)
|
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
|
- - -
- - -
|
|
|
متن پاسخ:
نقل قول
|
آدمی با دست یافتن به چیزی که از او فوت شدنی نبود، شادمان می گردد، و با از دست دادن چیزی که دست یافتنی نبود، اندوهگین می شود. مبادا نیکوترین چیزی که از دنیا به دستاورده ای نزد تو لذتی باشد که به آن رسیده ای و یا کینه ای باشد که فرو نشانده ای. بلکه باید بهترین کار نزد تو خاموش کردن باطلی و زنده داشتن حقی باشد. باید خوشحالیت به چیزی باشد که برای آخرت از پیش فرستاده ای، و اندوهت بر چیزی که از خود برجای می گذاری و اهتمامت به پس از مرگ باشد.
نامه ۶۶ نهجالبلاغه
|
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
|
- - -
- - -
|
|
|
متن پاسخ:
نقل قول
|
﴿وَإِنَّ رَبَّكَ هُوَ یَحْشُرُهُمْ إِنَّهُ حَكِیمٌ عَلِیمٌ﴾
"و پروردگار تو قطعا همه را (در قیامت) جمع و محشور می¬كند؛ چرا كه او حكیم و دانا است".
سوره مبارکه حجر، آیه۲۵.
============ ========================
ا میرالمومنین مولا علی بن ابی¬طالب (صلوات¬الله علیه) :
. . . فَإِنَّ فِیهِ شِفَاءً مِنْ أَكْبَرِ الدَّاءِ: وَ هُوَ الْكُفْرُ، وَ النِّفَاقُ، وَ الْغَیُّ، وَ الضَّلَالُ.
. . . پس به تحقیق که در "قرآن"، درمان و شفاء از "بزرگ¬ترین دردها و کجی¬ها" وجود دارد؛ و این بزرگ¬ترین آفات و دردها، "كفر" و "نفاق" و "تباهى" و "گمراهی" است.
نهج البلاغه(مرحوم شریف الرضی، محمد بن حسین، قرن4ه.ق، به قلم صبحی صالح)، خطبه176، و من خطبة له (علیه-السلام) و فیها یعظ و یبین فضل القرآن و ینهى عن البدعة، ص252، فضل القرآن.
|
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
|
- - -
- - -
|
|
|
متن پاسخ:
نقل قول
|
از كسانى نباش كه از آنچه به او رسید شكرگزار نیست، و از آنچه مانده زیاده طلب است.
.
مولی الموحدین امام علی(علیه السلام)
.
نهج البلاغه.حکمت 150
|
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
|
- - -
- - -
|
|
|
متن پاسخ:
نقل قول
|
نهج البلاغه ، حکمت ۶۹
إِذَا لَمْ یَکُنْ مَا تُرِیدُ
اگر به آن چه که مى خواستى نرسیدى ،
فَلَا تُبَلْ مَا کُنْتَ .
از آنچه هستى نگران مباش
سپاس
|
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
|
- - -
- - -
|
|
|
متن پاسخ:
نقل قول
|
سخنان حضرت علی بن ابیطالب (ع) در این کتاب در سه باب آمدهاست:
باب اول: خطبهها و اوامر
باب دوم: نامهها و رسائل و وصایا
باب سوم: کلمات قصار، حکمتآمیز و مواعظ
خطبه غَرّاء، از خطبههای امام علی(ع) در موضوع اخلاق که در نهج البلاغه آمده است امام علی(ع) در این خطبه با یادآوری نعمتهای الهی، انسان را به تقوا فرامیخواند و از عذاب میترساند. گفتهاند مردم با شنیدن این خطبه از زبان امیرالمؤمنین(ع)، به خود لرزیدند و اشک ریختند.
این خطبه با حمد و ثنای الهی و گواهی دادن حضرت به پیامبری حضرت محمد(ص) آغاز میشود و با سفارش به تقوای الهی با یادآوری نعمتهای او و آزمایش بودن دنیا و یادآوری قیامت، مرگ، در گور نهاده شدن انسان و از هم پاشیدن جسمش و خوراک خزندگان شدنش ادامه مییابد. در همین راستا، آفرینش انسان از نطفگی تا مرگ با تعابیری در اوج بلاغت در برابر چشم شنوندگان ترسیم میشود و با یادآوری این نعمتهای الهی، انسان را از گردنکشی در برابر آفرینندهاش بر حذر میدارد. ادامه خطبه، یادآوری سختیهای جان کندن و جدایی از نزدیکان و سختیهای پس از مرگ و دوزخ است که اما پس از ذکر اینها از ترس خدا به وی پناه میبرد
|
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
|
- - -
- - -
|
|
|
متن پاسخ:
نقل قول
|
از جمله خدمت رسانی تو این است که نیازهای مردم را هنگامی که به تو مراجعه می کنند،
بر آورده سازی, آن خدماتی را که معاونان تو از انجام آن کارها ناتوانند.
.
.
ا مام علی - علیه السلام - (به مالک اشتر)
«نهج البلاغه، حكمت 101»
|
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
|
- - -
- - -
|
|