پرسش و پاسخ
 
* پرسش   HyperLink HyperLink
 
 
     
   
     
   
عنوان پرسش: صدای خدا
شرح پرسش: در همین راستا یعنی جذب برخوردم به بحث خدای درون ...الوهیت درون ...حالا ممکنه از نظر دینی اسم دیگه ای داشته باشه .....بحث اینه که اگر من سئوالی داشته باشم و نتونم جوابش رو بفهمم ....خدای درون من به اون و همه سئوالات و مشکلات آگاهه و جوابشو میدونه .....من کافیه بپرسم و دلم امادگی داشته باشه تا جوابش رو بگیرم.....حالا این جواب ممکنه خیلی تصادفی از دهان دوستی بیاد یا حین تماشای تلویزیون یا ......... نظر و تجربه تونو بفرمایید .مشتاقم بخونم
فایل مرتبط: - - -
لینک مرتبط: - - -
وضعیت سوال: در انتظار پاسخ
 
 
گروه تخصصی: همه موارد زمان ثبت سوال: شنبه، 10 آذر 1397 - 22:50:38 تعداد بازدید: 571 تعداد پاسخ: 3
 
     
 
* پاسخ جدید  
 
 
     
 


 
     
 
پاسخ:  
   
فایل مرتبط: (حد اکثر 4 مگابایت)
لینک مرتبط:
 
 
پیام مدیریت در خصوص درج پاسخها

 
     
 
* مشخصات متخصص جدیدترین  -  قدیمی ترین  - امتیاز
 
 
     
 
2
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مسعود احیایی
ش، 17/09/97 - 21:16
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
بزرگی می گفت

هر کس هر چیزی رو که بلد عمل کنه خدا انچه را که بلد نیست رو بهش می اموزه
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
2
امتیاز پاسخ
[imgExp]

رزرو 338619
د، 12/09/97 - 13:23
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
الوهیت درون بزعم حقیر در شعری منسوب به حضرت امیر المومنین علی ( ع ) جلوه و حقیقتی حکمت آمیز و درخور توجه دارد :
دوائك فيك و لاتبصر ودائك منك و لاتشعر
اتزعم انك جرم صغير و فيك انطوي العالم الاكبر
و انت الكتاب المبين الذي با حرفه تظهر المضمر
فلاحاجه لك في خارج يخبر عنك بما يسطر
همانطور كه ملاحظه مي شود در اين شعر امام علي (ع) درد انسان را از خود او دانسته و معتقد است كه انسان بايد درمان را نيز در درون خود جستجو كند، چرا كه اين جرم صغير يعني انسان در درون خود عالم اكبر را نهان دارد و لذا آن چه را كه در خارج از خود مي جويد در درون خود او (اشاره به الوهیت درون) تعبيه كرده اند. وقتي به ساير منابع ديني و عرفاني خود نگاه مي كنيم مي بينيم كه ديدگاه هايي از اين دست در مورد انسان فراوان است و آبشخور همه آن ها كتاب مبين ماست. از ديدگاه اسلام بدن عليرغم مغايرتي كه در اصل وجود با روح دارد، اما در اين نشات دنيا به خوبي با آن اتحاد پيدا كرده است .
بعضي از شخصيتهاي بزرگ " عهد عتيق " كوشيدند الوهيت آدمي را به ياد او بياورند. مثلا" حضرت داوود در مزمور هشتم، در باره ي انسان گفت : " او را از فرشتگان اندكي كمتر ساختي. و تاج جلال و اكرام را بر سر او گزاردي. "و در مزمور هشتاد و دوم مي گويد : " من گفتم كه شما خدايانيد. و جميع شما فرزندان حضرت اعلي." و ايوب دريافت " ليكن در انسان روحي هست "
شگفت اينجاست كه اين ناجي و رهاننده در درون خود ما و فطرت خداگونه ي ماست ، وقتي عيسي مسيح گفت : " ملكوت خدا در ميان شماست. " به الوهيت انسان اشاره مي كردآنچه را كه الهيات " روح گمشده " مي خواند، روحي است كه رويت الوهيت را از دست داده است. هر گاه ديگر بار الوهيت به بينش و كنش آدمي برگردد، مي تواند ما را از هر گونه تنگنا برهاند.
در ارتباط با تجریبات هم بطور مثال سالها قبل تصادفی سخت رو داشتم که یک ندایی از درون در اتصال به آرامش و التیام با من همچون نجوایی از درون صحبت میکرد و مرا به خویشتن داری و صبر و آرامش و ارتباط قلبی با خدا دعوت میکرد یا در موقعیت های دیگر از زندگی همچون راهنما درمسیر یابی و هدایتم همراز و همسخنم بود شاید یک برداشت عمیق از این مفهوم رو در کتاب گفتگوهای تنهایی دکتر علی شریعتی بشه جستجو کرد و به شیرینی احساس کرد.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
2
امتیاز پاسخ
[imgExp]

رزرو 338619
ی، 11/09/97 - 01:03
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
سال ها پرسیدم از خود کیستم
آتشم ، شوقم ، شرارم ، چیستم
دیدمش امروز و دانستم کنون
او به جز من ،من به جز او نیستم
مولانا
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -


 
     
کلیه حقوق متعلق به مرجع متخصصین ایران می باشد.
Protected under Iranian Copyright laws - (C) 1999-2019 irexperts.ir - Privacy Policy (in Persian)