پرسش و پاسخ
 
* پرسش   HyperLink HyperLink
 
 
     
   
     
   
عنوان پرسش: ترك هاي حرارتي آسفالت
شرح پرسش: به نظر شما براي كاهش تركهاي انقباضي در آسفالت بايد چه تغييراتي در خواص آسفالت داد؟
فایل مرتبط: - - -
لینک مرتبط: - - -
وضعیت سوال: در انتظار پاسخ
 
 
گروه تخصصی: فنی مهندسی > عمران زمان ثبت سوال: چهارشنبه، 02 تیر 1389 - 00:24:10 تعداد بازدید: 486 تعداد پاسخ: 5
 
     
 
* پاسخ جدید  
 
 
     
 


 
     
 
پاسخ:  
   
فایل مرتبط: (حد اکثر 4 مگابایت)
لینک مرتبط:
 
 
پیام مدیریت در خصوص درج پاسخها

 
     
 
* مشخصات متخصص جدیدترین  -  قدیمی ترین  - امتیاز
 
 
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

بابک اردلانی
ش، 08/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
با سلام
من با نظر آقای مختاری کاملا موافقم
به نظر بنده شما میتونید تو اجرا به عنوان یه راهکار قبل از ریختن پریمکت یه اتو روی بیس متراکم شده انجام داده و لایه های بیندر و توپکا رو با هم اجرا کنید.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

امیر محمودی
ش، 01/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
سلام من با نظر اقای عبدلملکی موافق هستم که بیشتر به لایه های اساس و زیر اساس بر میگردد و مصالح مورد استفاده انها که به اسفالت میرسد.مقدارو نوع قیر مورد استفاده در اسفالت هم کم تاثیر ندارد.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

علی بیات مختاری
پ، 21/05/89 - 10:56
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
سلام
همونطور که میدونیداین ترک ها در اثر انقباض و جمع شدگی رویه آسفالت به علت افت دمای محیط و همچنین بصورت بلوکهای بزرگ بهم چسبیده البته با زوایای تند و حاده می باشند که بدلیل تعییر حجم قشر آسفالت یا لایه اساس و زیر اساس و بستر راه و نیز استفاده از قیر با درجه نفوذ پایین كه برای منطقه مورد نظر سفت تر از حد مجاز است، پدید میان پس باید این موارد رو در اجرا مد نظر قرار بدیم که بتونیم تا حد امکان از بروز این ترکها جلوگیری کنیم.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
با سلام
همونطور که حتما میدونید معایب آسفالت مبحث بسیار گسترده ای هست و تمام اونها شاید اصلا مربوط به طرح ساخت آسفالت نباشه شمانتیجه نهائی رو تو آسفالت میبینید
به نظر من اگه لایه های خاکی مشکلی نداشته باشه و آب به اون نفوذ نکنه اگه تو منطقه معتدل باشید و مشکل قیر زدگی نداشته باشید استفاده از حداکثر درصد قیر طرح اختلاط مفیده
اگه دقیق تر مشکل رو مطرح کنید خوشحال میشم بتونم کمک کنم
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

محمد گلمکانی
چ، 09/04/89 - 17:18
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
دوست عزیز من فکر میکنم مشکل عمده در ایجاد ترکهای اسفالت نوع و میزان خلوص قیر مورد استفاده و همچنین عدم استفاده از لایه قیر مناسب بین لایه های بیندر و توپکا میباشد که در صورت رعایت موارد فوق استفاده از پودر سنگ یا ماسه بادی روی لایه توپکا میتواند مشکل فوق را تا حدود زیادی حل کند.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -


 
     
کلیه حقوق متعلق به مرجع متخصصین ایران می باشد.
Protected under Iranian Copyright laws - (C) 2018 irexperts.ir - Privacy Policy (in Persian)