پرسش و پاسخ
 
* پرسش   HyperLink HyperLink
 
 
     
   
     
   
عنوان پرسش: فهارس بهای 89
شرح پرسش: به نظر شما با توجه به تغییر قیمتها ی ناشی از هدفمند سازی یارانه ها و درخواست بسیاری از پیمانکاران (و سندیکای شرکتهای ساختمانی) مبنی بر blank شدن فهرست 89 و اینکه بعد از گذشت 11 ماه از سال هنوز فهرست 89 منتشر نشده است ،آیا شیوه ی سابق بهتر است یا باز گذاشتن دست کارفرما در ارائه قیمت و ... (چه کمی و چه کیفی +معایب و مزایا)؟
فایل مرتبط: - - -
لینک مرتبط: - - -
وضعیت سوال: در انتظار پاسخ
 
 
گروه تخصصی: فنی مهندسی > عمران زمان ثبت سوال: پنجشنبه، 07 بهمن 1389 - 14:36:16 تعداد بازدید: 678 تعداد پاسخ: 5
 
     
 
* پاسخ جدید  
 
 
     
 


 
     
 
پاسخ:  
   
فایل مرتبط: (حد اکثر 4 مگابایت)
لینک مرتبط:
 
 
پیام مدیریت در خصوص درج پاسخها

 
     
 
* مشخصات متخصص جدیدترین  -  قدیمی ترین  - امتیاز
 
 
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مجید خسروبیگی
ی، 07/01/90 - 09:02
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
با رویه اتخاذ شده در زمینه ارائه تیپ پیمانهای جدید از جمله : -انعقاد اجرای کارهای ساختمانی بصورت سرجمع مورخ 20/4/85 -انعقاد پیمان با نرخ متر مربع زیربنا مورخ 24/8/85 - و اجرای پروژه های ساختمانی با استفاده از روش طرح و ساخت (EPC) ، بنظر میرسد قراردادهای منعقد شده با استفاده از فهارس بها در دوران پایانی عمر خود به سر میبرند و کارفرمایان تمایل به استفاده از پیمانکاران توانمند (به لحاظ ارائه قیمت مناسب و قدرت اجرای بالا)می باشند . فایل مرتبط تیپ قراردادهای بالا به فرمت PDF به اشتراک گذاشته شده.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
117322_201103270902468535hz00goi96.changeto(pdf)
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

علیرضا عزیز
چ، 11/12/89 - 09:26
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
در این مورد خوب است به تبعات ناشی از باز گذاشتن دست کارفرمایان توجه شود . کسانی که با فهرست بها و برآورد کار کرده اند میدانند که میشود در تهیه برآورد به نحوی اعمال سلیقه و نظر کرد که در پایان کار چیزی متفاوت از آنچه در برآورد دیده میشد حاصل گردد . این امر موجب افزایش بیش از پیش امکان گسترش فساد و تبانی در سیستم میشود . البته اگر پروژه ها بسمت طرح و ساخت و کلید تحویل برود و پیمانکاران دارای برند بصورت مقطوع قیمت بدهند این معایب کمتر میشود .
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

هادی فضلی
ی، 17/11/89 - 21:00
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
اصولا فلسفه وجود فهرست بهاي واحد، يك فلسفه غلط هست كه ريشه در اقتصاد دولتي ما داره. در بهترين حالت اگر شما قادر باشيد با استفاده از فهرست بها، قيمت تمام شده را كنترل كنيد، از آن طرف كيفيت پروژه تحت تاثير قرار مي گيره و شما را نيازمند ابزارهاي نظارتي قوي براي حفظ كيفيت مي كنه. از طرفي مي بينيم كه حتي اين هدف هم در عمل به دست نمياد، چون پيمانكاران از راه بحث و جدل بر روي ضرايب و ايتم هاي اضافه و گاها ساخت و پاخت با مشاور در صدد كسب سود هستند. اگه اقتصاد سياسي! ما به سمت آزاد شدن بره! مطمئن باشيد بساط فهرست بها هم خودبخود برچيده خواهد شد.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

سیامک دانشور
ی، 17/11/89 - 19:48
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
سلام.
تغییر رویه در انتشار فهرست بها بیش از 4 سال است که در برنامه معاونت راهبردی ریاست جمهوری قرار دارد. اما در این همیشه موافق و مخالفین وجود داشته است.بحث عدم انتشار فهرست بها و یا به بیان بهتر انتشار بدون قیمت فهرست بها در سال گذشته با حذف ضرایب اوج گرفت و این امر باعث شد تا حدود آبان انتشار نیابد. اما به نظر می رسد امسال این قضیه به واقعیت پیوسته است.
در عمل اگر به این نکته واقف باشم که مشاورانی و مهندسانی داریم که می توانند هزینه ها را به درستی آنالیز کرده و قیمتها را به درستی محاسبه نمایند این امر به مراتب بهتر اس. زیرا همگان می دانیم که هیچ پروژه ای شبیه به هم نیست و قیمتهای فهرست بها اغلب به دور از واقعی برای اجرای برخی کارا میباشد.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

علیرضا عزیز
س، 12/11/89 - 20:34
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
بنظر من با توجه به ضعف دستکاه های اجرایی و عدم استفاده از مشاورین مجرب بهتر است فهرست بها مبنایی داشته باشد و بصورت خام منتشر نشود .
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -


 
     
کلیه حقوق متعلق به مرجع متخصصین ایران می باشد.
Protected under Iranian Copyright laws - (C) 1999-2019 irexperts.ir - Privacy Policy (in Persian)