پرسش و پاسخ
 
* پرسش   HyperLink HyperLink
 
 
     
   
     
   
عنوان پرسش: جن
شرح پرسش: اساتید گرامی آنچه که در مورد جن به لحاظ علمی یا نقدی یا نقلی میدانید بیان کنید ؟
فایل مرتبط: - - -
لینک مرتبط: - - -
وضعیت سوال: در انتظار پاسخ
 
 
گروه تخصصی: همه موارد زمان ثبت سوال: چهارشنبه، 04 آبان 1390 - 18:18:11 تعداد بازدید: 1791 تعداد پاسخ: 93
 
     
 
* پاسخ جدید  
 
 
     
 


 
     
 
پاسخ:  
   
فایل مرتبط: (حد اکثر 4 مگابایت)
لینک مرتبط:
 
 
پیام مدیریت در خصوص درج پاسخها

 
     
 
* مشخصات متخصص جدیدترین  -  قدیمی ترین  - امتیاز
 
 
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

علی محمدپور
س، 18/02/97 - 14:41
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
hala ye chand ta soal miporsam: kesi manbae elmie ghabele defa ee dare ke seile bozorge zamane nuh key va koja etefagh oftad?
kesi midune chera ma az 75.000 sale ghabl ta hala andazeye maghzemun 3 barabar shode? be nazaretun mishe ye mojud tu in modate kutah in ghadr taghire jenetikee dashte bashe?
aslan midunesteen ke freshte ha ke dar ketabye asemani umadan az ye zamanee be bad bal dashtan? ghablesh kesi az freshte be onvane mojude baldar yad nemikard
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

نازنین محمدی
س، 18/02/97 - 14:41
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
خانم خورشیدی
پس از سلام

1- علوم نظری با خرافات عامیانه و جاهلانه فرق دارد. در میان چند چیز متضاد فقط دو حالت متصور است: یا همه غلط اند/یا یکی و فقط یکی درست است. و حالت سومی وجود ندارد چون حقیقت یگانه است.

2- من نگفته ام که علم را باید بر اساس زبان عربی تعریف کرد. به عنوان یک متخصص، از تفاوت معانی لغوی یک واژه با معانی اصطلاحی قطعا آگاهی دارید.
3- شما هنوز دیدگاهتان را درباره جن و روح اثبات نکرده اید و تنهابه نقل قول پرداخته اید. ضمنا برای چندمین بار، از شما به عنوان یک متخصص انتظار می رود که در انتساب هر نسبتی به فردی، قبلا نظر او را به دققققققققققققققققققت بخوانید و بعد اظهار نظر کنید. دلیل من برای پذیرش هر امری، عقل، و تجربه قطعی(علمی تجربی که به صورت قانون درآمده باشد) است، سپس با همین مبنا، نقل را هم پذیرفته ام.

4- این را لازم نیست من اثبات کنم چون بدیهیات نیاز به اثبات ندارد.البته بستگی دارد به دنیا آمدن را چه بدانید. بسته به تعریف شما، انسان از یک بار تا چند بار وارد دنیاهای مختلف میشود.

ضمنا، شما که ادعا کرده اید دوبار «« در یک دنیا »» متولد شده اید باید اثبات کنید. اساساً هر کس ادعایی میکند باید آن را ثابت کند نه کسی که با آن مخالف است.

من بارها این را از شما خواسته ام ولی چون نتوانسته اید، ادعایتان را به دیگران منتسب میکنید(ضمنا این مربوط به تناسخ است) این یعنی توپ را به زمین حریف انداختن.

5- من نه در مورد علم فراروانشناسی اظهار نظر کرده ام و نه تحقیق. شما که علوم هزار ساله را به سادگی رد میکنید و علیرغم وجود هزاران دلیل عقلی، به صرف اینکه نمی خواهید بپذیریذ، نفی میکنید، پس در منطقتان هر علمی را قابل نفی میدانید، بخصوص علومی که هنوز کودکند.

اگر شما علم فراروانشناسی را به خاطر ده سال اخیر غیر قابل نفی میدانید، عقلا و منطقا حق نفی هر علم بالاتر از ده سال را ندارید. اگر این حق را به خود بدهید، در دیدگاههایتان دچار تعارض و تناقضید و توانایی انجام بحث علمی را ندارید.

من درمورد علم فراروانشناسی هیچ اظهار نظری نکرده ام. لطفا در مباحث، منطقی بحث کنید. و برای چندمین بار، «««« تصوراتتان را مبنای قضاوت در مورد دیگران قرار ندهید»»»» در غیر اینصورت بحث را غیرعلمی و سفسطه میدانم. و لزومی به پرداختن به آنها نمی بینم، چون هر چیز غیر عقلی و غیر علمی را بی ارزش می دانم.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

نازنین محمدی
س، 18/02/97 - 14:41
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
نقل قول از: مهتاب خورشیدی (1390/43/29 - 09:43):
خانم بابایی
1-باید جیزی را دنبال کرد که شاهدی برای ان وجود داشته باشد در غیر این صورت خرافات جای عقاید را پر می کند
2-ان چیزی را نمی دانیم را هم نمی توان دلیل وجود ان بدانیم فقط بعنوان یک فکر خام که شاید روزی تایید ویا خلاف ان ثابت شود نه اینکه
هر چیزی را که نمی دانیم روزی علم اثباتش خواهد کرد
3-با استدلال شما این همه تفاوت کاملا متضاد در عقاید را واقعی می کند و لی علم کارش همین است که مرز بین حقیقت و خرافات را مشخص می کند


سلام خانم خورشیدی

1- بر اساس گفته هایتان، شما باید بسیاری از عقایدتان را کنار بگذارید، چون هنوز دلیل قانع کننده ای برای انها ندارید. مثل روح و جن که گاهی یکی میدانید و گاهی فرق میگذارید.
2- با این سخن شما موافقم، قطعا علم نمیتواند هر چیزی را ثابت کند و اساساً چیزهایی هست که علم هرگز نخواهد توانست آنها را ثابت کند(البته منظور از علم، علم تجربی است)
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

نسیم کریمی
د، 17/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
خب احضار جن سخته و بايد روحت خيلي قوي باشه

ولي ي وردي هي ك هر وق بگي همون موقعه جني مياد ولي تو اين ورد تو مشخص نميكني كه چ جني بياد ممكنه كافر باشه و تو رو اذيت كنه

بچه ها كسي هس تو متا تجربه داشته باشه بتونه به من كمك كنه ولي راس حسيني ها الكي نگه بلده
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

علی محمدپور
د، 17/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
soalate ziade dige e ham daram ke matrah konam, valee hamashun ye javabe moshtarak daran, va age kesee be tak take soalatee ke porsidam javab bede faghat be in natije mirese ke din peighambar ruh jen beheshto jahanam faghat tasavorre niakane ma az chizayee ke vaghaan mididan bud. chon tozihi barash peida nemikardan be khoda rabt midadan. motaasefane harche bishtar tahghigh mikonim damaneye khoda kuchiko kuchik tar mishe. unayee ke ahle tahghighan be rahatee javabaye soalate mano tu internet peida mikonan. (bebakhshid ke netunestam farsee benevisam
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

نازنین محمدی
د، 17/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
سلام خانم خورشیدی

کسی که اندک آشنایی با فلسفه دارد، میداند که بدیهیات عقلا ثابت شده هستند و نیازی به اثبات ندارند.

برای پذیرفتن اطلاعات و نظریاتی که به زبان عربی نسبت دهید باید تخصصتان در عربی ثابت شود. شما چنین تخصصی ندارید و در عین حال، زبان عربی دشوارترین زبانی است که کسی میتواند در آن نظریات زبان شناسی دهد.


تا در زمینه ای تخصص کافی نداشته باشید اظهار نظر جزمی و قطعی در آن پذیرفتنی نیست.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
حرفهايي كه ميزنيد كمي غير قابل باوره ، آيا در اين گروه ، كسي جن ديده و باهاش صحبت كرده ؟
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

خسرو چولچی
ی، 16/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
سلام
جهت آشنايي بيشتر با جن به آدرس زير مراجعه فرمائيد:

http://kho srocholchi.blogfa.com/post-152. aspx
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهتاب خورشیدی
ی، 16/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
سلام اقای کولیندی
لطفا نحوه چگو نگی رسیدن به اطلاعات داده شده را برایمان بنویسد
1-مثلا روحی را با اجنه مسابقه داده اندو شما شاهدش بوده اید
2-بر چه اساسی قدرتش از انسان بیشتر است
3-منظور از دو بعد و پنج بعد در چیست
4- از کجا می دانید که با ما به دنیا می ایند و می میرند اگر اینگونه بود پس چرا ابلیس قبل از انسان می زیسته
5-رابطه و اساس افرنیششان با انسان بر سر چیست
6-شما شکل انها را چگونه می بینید
7-شما گفته اید که همیشه با ما هستند پس همیشه حالمان باید بد باشد
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

ندا خورشیدوند
ش، 15/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
یه سوال:آیا جن میتونه آدم رو لمس کنه?
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

میثم هاشمی نژاد
ش، 15/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
نقل قول از: محمد کولیوندی (1391/56/22 - 02:56):
سلام
خرافات از متافیزیک جداست و برداشت ناقص و واگرایی ذهن رو میرسونه
تجربه های من از عالم جنیان و متافیزیک از اتفاقاتی سرچشمه میگیره که باعث و بانی اونها من نبودم یعنی چله نشینی و دعا و ذکری نگفتم از بچگی این توفیق اجباری رو داشتم و نمیشه راحت گفت که چطور میشه یه جن رو هر لحظه ظاهر کرد و یا رفتن در لایه های زندگی جنیان به چه صورتیه...
ولی اگر یه راه مطمئن و بی خطر رو سراغ داشتم حتما در اختیارتون قرار میدادم.
درسته متافیزیک رو یک علم میدونند ولی به قول شما این علم رشد کرده ویا نه ..عقبتره یاجلوتر...چه کسی باعث پیشرفت این علم بودهو دانشجویان این چه کسایی هستند سوالهای جالیند که واقعا برای فهمیدنشون کلی وقت لازمه
ولی به نظر من علم متافیریک تنها به کشف اسرارش محدوده و دخل و تصرف در ان فکر میکنم کار ادمای عادی نباشه.
خب وقتی که یه بحث پیچیده رو برای یه بچه ابتدایی بگید ممکنه واقعا نتونه درک کنه که کی حرف کی رو نمیفهمه....
البته در شروع بحث باید عذر خواهی میکردم و در این بحثها اصلا قصد جسارت ندارم

سلام آقای کولیوندی
آیا امکانش هست به یکی از این اجنه گرام بگید بیاد پیش من؟ یه تعداد سوال دارم ازشون. بالاخره با هاشون در تماسید و به حرفتون گوش میدن.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

vida mohammadi
ش، 15/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
این موجودات از ما بهترون خوب بد دارن آیا ما به عنوان یه انسان میتونیم حس خوب بودن یا رحمانیت اونها رو تقویت کنیم میتونیم روی اونها تهثیر بگذاریم ؟
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

هانا بابایی
ش، 15/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
جن وجود خارجی داره
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهتاب خورشیدی
ش، 15/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
خانم محمدی
1- علوم نظری همانگونه که از نامش پیدا ست نظریه پر دازی است که بعد از هزاران سال به یک نقطه مشترک نرسیده اند و گذشت زمان
شاخه های بیشتر و اختلاف نظر ها رابیشتر کرده زر تشت اهریمن را نوعی خدای شر می داند و یو نانیها دها خدا داشته اند ،بو دائیان
بعضی او را خدا می دانند و بعضی بنده خدا . شما چگونه می توانیید اینها را جزو علوم نظری بدانیید و همه را درست بدانید
2-علم در عربی به معنی اطلاعات است نه موضوعات اثبات شده و یا از جنس علوم تجربی که بتوان همه ادیان را قانع کرد که این مطلب
راجعب افرینش صحیح است در ادیان شاخه های یک دین هم پذیرش هم دیگر را ندارند برای مثال در بیست سال گذشته حتی بزر گترین
عارف دنیا بر اساس علوم نظری مرتد شمرده می شد
3-اگر شما در مورد جن و روح قانع نشدید نمی توان نتیجه گرفت دیگران هم قانع نشده اند . دلیل قانع نشدن شما برای این است که به
علوم تجربی و یا روش علوم تجربی اگاهی ندارید و الا قانع می شدید زیرا نقل قولها را شما حجت می دانید و نیازی برای اثبات انها ندارید
اساسا در تفکرات گذشته کسی چیزی را اثبات نمی کرد برای همین این همه تفاوت در عقاید گذشتگان وجود دارد
4-شما ثابت کنید که انسان یک بار به دنیا می اید
5-در شاخه های دین اسلام هم راجعب زنگی متوالی اختلاف نظر وجود دارد روش تحقیقی برای برسی این مو ضوع ارائه دهید تا به حقیت
واحدی دست یا بیم .ایا علم فرا روانشاسی را نفی می کنید که ده سال اخیر به تحقیق در امده. -
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

ندا خورشیدوند
ج، 14/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
اگه این مساله در خانه های متفاوت وشهرهای مختلف برام پیش میاد یعنی روح یکی از اموات منه?چون حس ششم که ندارم.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -


 
     
کلیه حقوق متعلق به مرجع متخصصین ایران می باشد.
Protected under Iranian Copyright laws - (C) 1999-2019 irexperts.ir - Privacy Policy (in Persian)