پرسش و پاسخ
 
* پرسش   HyperLink HyperLink
 
 
     
   
     
   
عنوان پرسش: تغذیه
شرح پرسش: با سلام
دوستان! آنچه در باره ی تغذیه ی صحیح می دانیم در اینجا به اشتراک خواهیم گذاشت.
بعضی مواقع علاقه به برخی مواد غذایی زودگذر و موقتی هستند اما در صورتی كه این وضعیت حالت مزمن و طولانی‌مدت به‌خود بگیرد، باید حتما نسبت به آن توجه ویژه داشته باشید.
به این داستان توجه کنید: یك زن 59ساله انگلیسی اشاره كرد كه ناگهان علاقه عجیبی به مصرف سالاد پیدا كرد و با همین نشانه متوجه ابتلای خود به سرطان سینه شد. السی كمپل كه مادر 2 فرزند هم بود آنقدر به مصرف سالاد علاقه‌مند شده بود كه هر روز 4 كلم كامل را در وعده‌های غذایی خود تمام می‌كرد. او بعد از مشورت با پزشك متوجه شد برگ كلم حاوی یك ماده شیمیایی به نام سولفورافین است كه می‌تواند به سلول‌های سرطانی حمله كند. بدن السی برای مبارزه با سلول‌های سرطان سینه نیاز بیشتری به این ماده پیدا كرده بود و به همین دلیل السی ناگهان علاقه‌مند به مصرف كاهو شد. در ادامه ما هم سعی می‌كنیم بعضی از نشانه‌های عجیب ابتلا به بیماری‌ها را كه در علاقه ما به خوردن بعضی‌ غذاها ظاهر می‌شوند به شما معرفی كنیم.
فایل مرتبط: - - -
لینک مرتبط: - - -
وضعیت سوال: در انتظار پاسخ
 
 
گروه تخصصی: همه موارد زمان ثبت سوال: یکشنبه، 08 مرداد 1391 - 15:57:34 تعداد بازدید: 164 تعداد پاسخ: 3
 
     
 
* پاسخ جدید  
 
 
     
 


 
     
 
پاسخ:  
   
فایل مرتبط: (حد اکثر 4 مگابایت)
لینک مرتبط:
 
 
پیام مدیریت در خصوص درج پاسخها

 
     
 
* مشخصات متخصص جدیدترین  -  قدیمی ترین  - امتیاز
 
 
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

shabnam shirvani
س، 11/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
قره قوروت را از آب ماست یا همان دوغ می گیرند که پس از جوشیدن و تغلیظ بصورت جامد در می آید. مزه ترش قره قوروت به خاطر درصد بسیار بالای اسید لاکتیک آن می باشد. میزان اسید لاکتیک قره قوروت به قدری زیاد است که می توان گفت خود اسید لاکتیک است!!!!
اسید لاکتیک یک ماده دفعی برای بدن محسوب می شود زیرا خون را شدیداً اسیدی کرده و تعادل ph خون را به هم می ریزد. یکی از دلایلی که گفته می شود ماست چکیده بهتر از خود ماست است این است که مقدار زیادی از اسید لاکتیک آن که در آب ماست موجود است گرفته شده است ولی با این حال بهتر است با مقداری نعناع ، پونه و موسیر مصرف شود (تا حالت سردی و اسیدی آن کاهش یابد)
در حالت طبیعی، خون انسان كمی قلیایی بوده و بسیار حیاتی است که این حالت حفظ شود به این جهت در خلقت انسان مكانیزم های پیچیده ای تعبیه شده است كه این تعادل را حفظ كنند.
در بدن انسان مقدار pH متعادل بین 7.34 و 7.40 میباشد که کمی قلیایی است و باید در این محدوده نگه داشته شود در غیر اینصورت بعضی از واكنش های آنزیمی انجام نمی گیرد و تنظیم فعالیت های فیزیكی و شیمیایی درون سلولی با مشكل مواجه می شود.
مصرف قره قوروت به شدت خون را اسیدی می کند (به علت میزان بسیار بالای اسید لاکتیک) و آن را از حالت قلیایی طبیعی خود خارج می‌کند. بدن برای ترمیم و تصحیح این حالت بسیار مخرب که می‌تواند در صورت ادامه بسیار خطرناک گشته و فعالیت ارگان‌ها و سلول‌ها را مختل کند، دست به دامن استخوان‌ها و دندان‌ها می‌گردد تا کلسیم آنها را برای قلیایی کردن خون آزاد کند.
کلسیم بهترین و سریع‌ترین عامل قلیایی کردن خون می‌باشد. این کلسیم آزاد شده از استخوان‌ها سپس توسط کلیه‌ها دفع می‌گردد. در نتیجه مصرف قره قوروت باعث پوکی استخوان‌ها و ضعف دندان‌ها می‌گردد.
بسیار بسیار جای تاسف است که بسیاری از سایت ها و افراد تحصیل کرده آن را برای درمان پوکی استخوان و لاغر شدن افراد چاق تجویز می کنند با این تصور غلط که چون قره قوروت دارای کلسیم است پس برای پوکی استخوان مناسب است در صورتیکه کلسیم آن نه تنها جذب نمی شود بلکه طبق توضیحات بالا باعث پوکی استخوان و خرابی دندان ها نیز می شود.
جالب است که حتی آن را برای رشد و نمو کودکان مفید دانسته و برای آن خاصیت دارویی قائل شده اند!!! گاهی اوقات آن را برای کاهش فشار خون تجویز می کنند!! می توان به جای آن از بسیاری میوه هایی که در کاهش فشار مناسب هستند مانند آب لیمو یا مخلوط یک لیوان آب و 2 قاشق سرکه سیب خانگی استفاده کرد.
ای کاش مضرات مصرف قره قوروت به اینجا ختم می شد. اسید لاکتیک فعالیت نرون های مغزی را به شدت کاهش می دهد و چون قره قوروت حاوی مقادیر بسیار زیاد اسید لاکتیک می باشد لذا برای مغز انسان بسیار مضر می باشد. بعضی از آثار و نتایج زیانبار اسیدی شدن خون :انواع بیماریهای قلب و عروق-خورده شدن دیوارة سرخرگ ها و سیاهرگ ها-ضعف حافظه-آلزایمر-دیابت-سرطان-ضعف سیستم ایمنی بدن-بیماری های سیستم عصبی مانند بیماری خطرناکMS-پوکی استخوان-خرابی و فساد دندانها-لقی دندانها-ضعف اعصاب-تشنج-دل درد شدید در دختران هنگام عادت ماهانه...در غرب به خون اسیدی كُشنده خاموش (Silent Killer) لقب داده اند. در خصوص بیماری های ناشی از اسیدی شدن خون ، مطالب بسیاز زیادی در اینترنت موجود است که اکثراً به زبان انگلیسی است. امیدوارم مطلب فوق دریچه ای دیگر از سلامتی را به روی شما بگشاید و دروازه ای از بیماریها را ببندد.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

شهین داودزاده
س، 04/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
اگر عاشق چیپس هستید
بیماری‌های احتمالی: تیروئید یا مشكل در غدد فوق كلیوی
استرس شدید می‌تواند روی عملكرد غدد فوق كلیوی در بدن اثر منفی بگذارد. اگر فردی دائما در معرض عوامل استرس‌زا باشد، این غدد به اندازه درست هورمون‌های حیاتی بدن از جمله آدرنالین، كورتیزول و آلدوسترون را ترشح نمی‌كند. این موضوع باعث به هم خوردن تعادل نمك در بدن شده و بعضی از مردم را به خوردن غذاهای شور متمایل می‌كند. علاقه به غذاهای شور هم‌ می‌تواند یكی از نشانه‌های كمبود ید در بدن باشد كه در این حالت تیروئید شما كم‌كار است. كم‌كاری تیروئید با علائمی از جمله احساس بی‌حالی و خستگی، یبوست، اضافه‌وزن و افسردگی خود را نشان می‌دهد در حالی كه پركاری تیروئید با علائمی مانند كاهش وزن، احساس ناامیدی و داشتن عادت ماهانه نامنظم همراه است.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1
امتیاز پاسخ
[imgExp]

شهین داودزاده
ی، 02/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
هدف ما از روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علاوه بر اجر معنوی آن، بهره بردن از منافع جسمانی و روانی این ماه مبارک است. البته ماه رمضان امسال به دلیل مصادف شدن با روزهای گرم و طولانی تابستان دارای حساسیت و تحمل بیشتری است که با یک برنامه تغذیه ای درست هنگام افطار و سحر می توانیم بدون هیچگونه مشکلی از مزایای آن بهره ببریم و به مشکلاتی مانند ضعف بدنی، افت فشار، تشنگی و گرسنگی نیز دچار نشویم.

۱۵ نکتـه‌ تغـذیه ‌ای برای روزه‌ داری در فـصل‌ گـرما
رعایت راهکارهای ساده تغذیه ای در افطار و سحر می تواند روزه داران را به منظور دریافت منافع بدنی و تسهیل بهره مندی از مزایای روحانی این ماه مبارک یاری کند زیرا یک فرد بیمار به درستی نمی تواند از برکات ماه رمضان فیض ببرد.
1. برای اینکه کمتر هنگام روزه داری تشنه شوید بهتر است در برنامه غذایی سحری از خوردن غذاهایی مثل انواع کوکو، بادمجان، سوسیس و کالباس، سس مایونز و سیر و پیاز و همچنین غذاهای چرب و پرنمک که سبب تشنگی زیاد در طول روز می شود پرهیز کنید.
2. سعی کنید از غذاهای آب پز شده و خورشت های آبدار و کم نمک استفاده کنید.
3. خوردن مواد شیرین مانند زولبیا و بامیه هنگام سحر سبب افت سریع قند خون و احساس گرسنگی در طول روز می شود.
4. بعد از خوردن سحری، بهتر است هنگام مسواک زدن برای کاهش تشنگی و خشکی دهان، از حجم کمتری خمیر دندان استفاده کنید.
5. سعی کنید در ماه رمضان میوه های آبدار و سبزیجات بیشتری مصرف کنید تا در طول روز دچار تشنگی نشوید.
6. بهتر است هنگام افطار از مخلوط آبلیموی تازه با آب یا چای کمرنگ یا شربت خاکشیر به جای قهوه و چای پر رنگ استفاده کنید.
7. خوردن 8 تا 12 لیوان آب از افطار تا هنگام سحر سبب می شود تا شما در طول روز کمتر دچار تشنگی شوید.
8. برای اینکه بعد از خوردن افطار و سحری دچار سوزش معده و ترش کردن نشوید بهتر است از غذاهای سبک و کم چرب استفاده کنید. در ضمن مایعات را پس از اتمام غذا بخورید و بلافاصله بعد از خوردن سحری به رختخواب نروید.
9. بهتر است افطار خود را با یک استکان آب ولرم یا یک فنجان شیر و عسل باز کنید و از خوردن غذا و شیرینی جات فراوان هنگام افطار بپرهیزید تا دچار سنگینی و مشکلات معده نشوید.
10. سعی کنید وعده های غذایی مانند پلو و خورشت را دو ساعت بعد از افطار میل کنید تا هضم آن آسان باشد.
11. برای جلوگیری از بروز یبوست و مشکلات روده، بعد از خوردن افطار آلو و انجیر خیس شده و میوه هایی همچون گلابی، هلو و هندوانه میل کنید.
12. ورزش سبک و پیاده روی بعد از افطار به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک زیادی می کند.
13. وعده سحری را به هیچ عنوان حذف نکنید زیرا ادامه دادن به این روال در طول ماه رمضان سبب افت بدنی و تحلیل عضلانی خواهد شد.
14. نان و پنیر کم نمک با سبزی یا گردو با یک لیوان شیر از بهترین خوردنی ها برای سحر محسوب می شود زیرا علاوه بر حجم سبک دارای قوت بسیار است.
15. برای اینکه در طول روز کمتر تشنه شوید بهتر است علاوه بر خوردن آب فراوان در فاصله افطار تا سحر، از کربوهیدرات هایی همچون نان و غلات و ماکارونی سبوس دار در وعده افطار و سحر استفاده کنید. این مواد سبب می شود گلیکوژن بدن در حد نرمال حفظ شده و فرد کمتر دچار تشنگی شود.
منبع:پرشین استار
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -


 
     
کلیه حقوق متعلق به مرجع متخصصین ایران می باشد.
Protected under Iranian Copyright laws - (C) 1999-2019 irexperts.ir - Privacy Policy (in Persian)