پرسش و پاسخ
 
* پرسش   HyperLink HyperLink
 
 
     
   
     
   
عنوان پرسش: به نظر شما نقش و وظیفه دانش آموختگان رشته مدیریت بازرگانی در شرایط کنونی اقتصاد کشور جهت ایجاد اشتغال چیست؟
شرح پرسش: با سلام وعرض ادب واحترام
چنانکه مستحضريد مقوله اشتغال که يکي از دغدغه هاي اصلي جوانان مخصوصا قشر فرهيخته کشور مي باشد در چرخه توليد - توزيع - مصرف شکل مي گيرد.جايگاه هر کدام از عناصر در ايجاد اشتغال سر جاي خود محفوظ و قصد اينجانب ورود به حوزه هاي غير تخصصي در اين مقوله نيست .اما جداي اينکه وظيفه مسئولين در برابر ايجاد اشتغال براي جوانان چيست وتا چه اندازه در اين زمينه به وظايف خود عمل کرده اند يا نه ! سوال بنده اين است که وظيفه قشر تحصيلکرده در شرايط کنوني چيست ؟ به عبارت ديگر اگر مسئولين نتوانستند يا نخواستند يا به هر دليلي از ايجاد اشتغال براي جوانان ناتوان ماندند ما بايد چه کار کنيم ؟آيا قشر تحصيلکرده مي توانددست رو دست بگذارد و مسئوليت شخصي خود را جداي از تعهدات مسئولين ناديده بگيرد ؟
من روي سخنم در اين تاپيک با دانشجويان وفرهيختگان رشته مديريت بازرگاني است .امروزه در ميان رشته هاي مديريت،مديريت بازرگاني چنان رشد کرده که خود به درخت تنومندي تبديل شده وشاخه هاي زيادي به اطراف پراکنده کرده است.دوستان من !همانطور که مطلعيد وظيفه اصلي اين گروه در چرخه ايجاد اشتغال (توليد-توزيع - مصرف)توزيع مي باشد .
شما بهتر مي دانيد که اگر توليد کالا و خدمات کشور به هر دليلي به دست مصرف کننده نرسد وبه موقع مصرف نشود توليد کننده فلج خواهد شد و اگر توليد وجود نداشته باشد مصرف هم وجود نخواهد داشت وبدين ترتيب چرخه اشتغال عقيم خواهد ماند پس نقش مديريت بازرگاني و بطور اخص بازاريابي در اين بين حياتي مي باشد .
با توجه به مقدمات فوق به نظرم جاي خالي يک شرکت مقتدر بازرگاني و بازاريابي متشکل از کليه فارغ التحصيلان و دانشجويان اين رشته بسيار مهم و حياتي در کشور که وظيفه اصليش حلقه اتصال بين توليدکننده و مصرف کننده باشد بسيار زياد احساس مي گردد
موضوعي که متاسفانه عليرغم وجود نيروي متخصص آماده کار در کشور ما به شکل غير علمي و سنتي وبعضا غلط انجام مي شود نمي دانم تاکنون چند نفر از شما به اين قضيه فکر کرده ايد يا درباره اش انديشيده ايد؟ ولي مطمئنم اين دغدغه باعث ذهن مشغولي بسياري از شما دوستان بوده است .
آيا تاکنون به اين فکر کرده ايد که بازاريابي وبازارياب با اين جايگاه حساس ومهم در دنيا چه منزلتي در کشور دارد ؟
آيا مي دانيد بازاريابي يکي از پردرآمدترين خدمات در دنيا محسوب مي شود ؟
آيا مي دانيددر کشور ما به جهت نبود يک شرکت يا موسسه حامي ،بسياري از بازاريابان بدون بيمه يا کوچکترين حمايتي کار مي کنند؟
آيا مي دانيد تشکيل چنين شرکتي علاوه بر اشتغال خود دانش آموختگان اين رشته باعث ارتقاي منزلت و جايگاه اين رشته خواهدشد؟
آيا مي دانيد تشکيل اين شرکت مي تواند بعنوان يک الگو براي دانش آموختگان ساير رشته ها باشد؟
آيا مي دانيد رشد بازاريابي و تجارت در کشور چه ارزش افزوده اي در توليد ، توزيع و مصرف در کشور ايجاد مي کند
آيا مي دانيد تشکيل اين شرکت تخصصي با نيروهاي کاملا متخصص مي تواند موجبات فروش بيشتر ودر نتيجه توليد و مصرف بيشتر و نهايتا ايجاد اشتغال بيشتر شود؟
آيا به نقش مهم و حياتي خود در رشدوتوسعه تجارت ورونق بازار واقف هستيد؟
آيا نمي خواهيد براي اولين بار تخصصي ترين شرکت مرجع علمي آموزش و تربيت مهندسين فروش در کشور بدست تواناي شما ثبت وفعال شود؟

به نظر بنده پاسخ تمامي سوالات فوق و بسياري از دغدغه هاي موجود را با تشکيل اين شرکت و ايجاد شعب آن در تمامي شهرهاي کشور دريافت خواهيد نمود.
دست به دست هم دهيم به مهر ******* ميهن خويش را کنيم آباد
منتظر اعلام حمايت و نظرات شما هستم

لازمه عرض کنم که بنده در مديريت شعب بانک ملت استان گيلان مشغول انجام وظيفه ام وبا همه توان در خدمت عزيزاني که در جهت کارآفريني و ساختن آينده اي بهتر تلاش مي کنند هستم .مطمئن باشيد برداشتن اولين قدم سخته ولي نيمي از راه را هموار مي کنه و وجود دارند انسانهاي آزاده اي که فارغ از هرگونه رنگ و لعاب و آلايشي کاسه آبي به منزله حمايت ، پشت سر شما که مسافر اين راه سختيد بريزند ومنتظرتان بمانند تا با دستاني پر برگرديد انشاالله .خدا يارو ياورتان .
ضمنا وبلاگ اينجانب به آدرس www.bazokar.blogfa.com و شماره همراه 09112349500 راه ارتباطي من با شما دوستانه از نظرات ارزشمند خود ما رو بي بهره نفرماييد.
فایل مرتبط: - - -
لینک مرتبط: - - -
وضعیت سوال: در انتظار پاسخ
 
 
گروه تخصصی: همه موارد زمان ثبت سوال: یکشنبه، 02 مهر 1391 - 01:53:00 تعداد بازدید: 566 تعداد پاسخ: 7
 
     
 
* پاسخ جدید  
 
 
     
 


 
     
 
پاسخ:  
   
فایل مرتبط: (حد اکثر 4 مگابایت)
لینک مرتبط:
 
 
پیام مدیریت در خصوص درج پاسخها

 
     
 
* مشخصات متخصص جدیدترین  -  قدیمی ترین  - امتیاز
 
 
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

فرناز ذاکری
پ، 13/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
با سلام به همه دوستان
آقای امامی فکر میکنم در جریان شرکت تعاونی کشوری هستین ایده شما واقعا قابل تحسین هست ما میتونیم این شرکی رو که در صدد تشکیلش هستینو به عنوان یکی از زیرشاخه های شرکت کشوری ثبت کنیم و فعالیت و رسالتی که نام بردینو با کمک نیروها وتخصص های رشته های دیگه به انجام برسونیم همونطور که مستحضرید در این راه حتما نیاز به تخصص های دیگه خواهیم داشت.
لطفا دوستان دیگه هم نظر خودشون اعلام کنن تا بتونیم از تجربیات و دانسته های همه به نتیجه واحدی برسیم.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

sara sara
چ، 12/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
با سلام خدمت دوستان وآقای امامی؛
ابتدا از مطرح شدن این موضوع مهم تشکر میکنم. بنده گرایشم بازاریابی بوده است و از نزدیک با مشکلات بازاریابان روبرو بوده ام و همین مشکلات سبب شده است تا هیچ وقت در رشته تحصیلی ام فعالیت نکنم.یکی از شغل های اصلی و علمی مدیریت بازرگانی "تحقیق و توسعه"بازار میباشد اما با توجه به بررسی های زیادی که داشتم متاسفانه در کارخانه های تولیدی ایران به غیر 2یا 3تایی اصلا این واحد وجود ندارد .همه شغل های موجود بازاریابی مربوط به کالاهای وارداتی و بعضا آرایشی هست و اصلا بازاریابی به صورت علمی(مراحل یافتن بازار هدف .............تا مدیریت ارتباط با مشتری) انجام نمیشود بیشتر تلفنی و حضوری است.
ممنون میشم اگر واقعا راه حلی کاربردی دارین در اختیار فارغ التحصیلان مدیرت بازرگانی قرار بدین.با تشکر
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

اسحاق امامی
چ، 12/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
با سلام و ادب و احترام فراوان خدمت استاد صالحی گرامی
از فرمایشات و بیان شیوای شما در تشریح مسائل اقتصادی کشور استفاده کردیم .نگاهی سیستمی به جامعه این حقیقت را بیان می کند که هرکدام از تخصص های موجود در کشور به مثابه حلقه های یک رنجیرند که در جای خود وظایفی دارند .برخی وظایف نسبت به خود رشته و تخصص ، برخی وظایف نسبت به حلقه های ماقبل زنجیره ، برخی وظایف نسبت به مابعد زنجیره و نهایتا برخی وظایف هم نسبت به کل مجموعه تعریف می شوند .عرض بنده اینه که هر متخصصی اگر مجموعه وظایفی که به شرح فوق برایش تعریف شده را خوب شناسایی و اجرا کند حلقه های این رنجیر به شکلی اصولی و به صورت یک مجموعه ای بهم پیوسته که هدف واحدی را دنبال می کنند در خواهند آمد . در چنین صورتی است که کل فعالیت های جامعه به صورت هدفمند و اثربخش درخواهند آمد .
حال من در این سوال منظور عرضم به مجموعه وظایف و مسئولیتهایی است که متوجه یک دانش آموخته رشته مدیریت بازرگانی است .
در خصوص بخش دیگر فرمایشات شما باید عرض کنم که اتفاقا مشکل ما در عدم توانایی فروش محصولاتمون است . چطور می شود یک بازرگان چینی از آن سر دنیا جنس های به مراتب بی کیفیت تر خودش رو می تواند به ما بفروشد اما بازرگان ما نه تنها از فروش آن در خارج عاجزاست بلکه از فروشش در داخل هم ناتوانه ؟من با فرمایش شما در اینکه" کمک کنیم هر فردی از کمترین امکانات و فرصت خویش برای تولید بخشی از مایحتاج خودش اقدام نماید " موافقم ولی عرضم اینه که تولید یک دانش آموخته متخصص مدیریت بازرگانی چه چیزی می تواند باشد؟ آیا جز بازاریابی به معنای واقعی کلمه که حتی می تواند مشخص کننده نوع و میزان تولید و خدمات می تواند باشد ؟ آیا جز فراهم کردن بستر وشرایط معامله و تشویق داد و ستد و خارج کردن بازار از رکود است ؟ آیا جز کمک به تولید کننده در فروش و آگاهی رساندن به خریدار در خرید بهتر است ؟
با توجه به موارد مطروحه احساس می کنم حلقه گم شده رنجیره اشتغال کشور توجه به بخش بازرگانی و خارج کردن شرایط کنونی رکود کشور بدست متخصصین بخش بازرگانی اعم از داخلی و خارجی می باشد. سپاس ویژه از شما بابت مشارکت در بحث .همچنان منتظر ارشادات شما ودیگر دوستان در این بحث هستیم .
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

sara sara
س، 11/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
با سلام خدمت دوستان وآقای امامی؛
ابتدا از مطرح شدن این موضوع مهم تشکر میکنم. بنده گرایشم بازاریابی بوده است و از نزدیک با مشکلات بازاریابان روبرو بوده ام و همین مشکلات سبب شده است تا هیچ وقت در رشته تحصیلی ام فعالیت نکنم.یکی از شغل های اصلی و علمی مدیریت بازرگانی "تحقیق و توسعه"بازار میباشد اما با توجه به بررسی های زیادی که داشتم متاسفانه در کارخانه های تولیدی ایران به غیر 2یا 3تایی اصلا این واحد وجود ندارد .همه شغل های موجود بازاریابی مربوط به کالاهای وارداتی و بعضا آرایشی هست و اصلا بازاریابی به صورت علمی(مراحل یافتن بازار هدف .............تا مدیریت ارتباط با مشتری) انجام نمیشود بیشتر تلفنی و حضوری است.
ممنون میشم اگر واقعا راه حلی کاربردی دارین در اختیار فارغ التحصیلان مدیرت بازرگانی قرار بدین.با تشکر
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

کیوان وحید
س، 04/02/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
باسلام به تمامی دوستان
اگرچه من رشته ام مدیریت بازرگانی نیست ودر این زمینه تخصص شما بزرگواران را ندارم ولی با توجه به مشکلات اقتصادی وعدم توجه ببه مقوله کارافرینی در کشور به خصوص در بخش خصوصی که می خواهد به سود رسانی باشد باید دنبال داشته هامون باشیم دراستان گیلان با پتانسیل بالا عدم مشارکت ارگانها سرمایه گذاری نظیر سازمان مدیریت صنعتی وسازمانهایی از این دست که در استانهای همجوار تاثرشون رو تو کارافرینی می شه پیدا نمود وعدم توجه به متدها وابزارهای بازاریابی که نتبجه اش رو در کشور چین ،هند ،برزیل می تونید ببینید اگرچه من هم موافقم با نظر اقا سجاد که نسل ما نسل راحت طلبی ولی همه اش این نیست
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

اسحاق امامی
ج، 31/01/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
با سلام واحترام
جناب آقای وحید عزیز ممنون که در بحث ما مشارکت فرمودید به نظرم مطلب رو به جای خوبی رسوندید اینکه ما باید از داشته هامون استفاده کنیم .لطفا در این مورد که داشته هامون چیست و چطور می شه ازشون استفاده کرد بنویسید
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0
امتیاز پاسخ
[imgExp]

اسحاق امامی
پ، 30/01/97 - 14:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
با سلام و عرض تشکر بابت شرکت شما دوست عزیز در بحث
لازمه عرض کنم که ما همگی در یک کشتی سواریم وقراره هرکی جایگاه و مسئولیت خویش را نسبت به رساندن این کشتی به سرمنزل مقصد به بهترین نحو بداندو به آن عمل کند .همانطور که می دانید موضوع اشتغال یک بحث کلیدی و تخصصی و مهم هستش که می توان از زوایای گوناگون به آن پرداخت .آنچه در این سوال ما دنبال آنیم اینه که ما دانش آموختگان این رشته چه وظیفه تخصصی در قبال این موضوع در جامعه داریم و اصولا چگونه می توانیم جدای از اقدامات دولت خود به ایجاد اشتغال کمک کنیم ؟
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -


 
     
کلیه حقوق متعلق به مرجع متخصصین ایران می باشد.
Protected under Iranian Copyright laws - (C) 2018 irexperts.ir - Privacy Policy (in Persian)